PET-Writing: the use of the blog as a strategy to boost the reach of a Web page
DOI:
https://doi.org/10.5902/2448190437548Keywords:
PET-SI, PET Redação, Textos, Tecnologia, Periódicos, Sistemas de Informação, UFSMAbstract
This paper presents some strategies and methods used by the Tutorial Education Program of the Computer Information Systems course (PET-SI) in the development of a project named PET-Redação. Through this project it was possible to boost the reach of the group to the community outside the university, as well as to promote the PET through publications of technological nature. Due to periodicity and relevance of the posts, the range of the group’s website has increased considerably: about 500% in the number of visitors. Besides, the PET-Redação encouraged the members of the group to search for new forms of knowledge, and so complementing the academic background of the students.
Downloads
References
Gomes, M. J. (2005). Blogs: um recurso e uma estratégia pedagógica. Actas do VII Simpósio Internacional de Informática Educativa (SIIE05), pages 311–315.
PET-SI (2019). “PET Sistemas de Informação (PET-SI)”. http://coral.ufsm.br/pet-si/. Fevereiro.
Rodrigues, C. (2008). O uso de blogs como estratégia motivadora para o ensino de escrita na escola. Master’s thesis, Universidade Estadual de Campinas - Instituto de Estudos da Linguagem, Campinas.
Senra, M. L. B. and Batista, E. H. A. (2011). Uso do blog como ferramenta pedagógica nas aulas de língua portuguesa. Bachelor’s Thesis. Universidade Federal do Parana. Curitiba.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da revista ComInG.
Os originais deverão ser acompanhados de documentos de transferência de direitos autorais contendo assinatura dos autores.
A carta de direitos autorais deve ser enviada para o e-mail coming@inf.ufsm.br
É vedada a submissão integral ou parcial do manuscrito a qualquer outro periódico. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores.
É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor ouvida a Comissão Editorial.
ENGLISH
Manuscripts accepted and published are the property of the journal ComInG.
The originals must be accompanied by documentation of copyright transfer containing the signature of the authors.
You may not submit full or partial manuscript to another journal. The responsibility of the article's content is exclusive of the authors.
You may not translating into another language without the written permission of the Editor after consultation with the Editorial Board.