2020: is digital technology already a reality in rural schools?

Authors

  • Nairana Hoffmann Sedrez Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS
  • Rafael Vetromille Castro Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316882X65062

Keywords:

Digital Information and Communication Technologies, Education, Countryside.

Abstract

This work is a multiple case study carried out in two public schools in the countryside of Pelotas-RS, seeking to verify how present the Digital Information and Communication Technologies (DICT) are in classes in the year of 2020. From the data obtained in an online questionnaire, it was found that all teachers recognize the importance of DICT in education, but their frequency of use is still very low.

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Author Biographies

Nairana Hoffmann Sedrez, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

Possui Mestrado em Linguística Aplicada pela Universidade Católica de Pelotas (UCPel) e atualmente é doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Federal de Pelotas (UFPel) e professora da rede municipal de Pelotas.

Rafael Vetromille Castro, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

Doutor em Informática na Educação pela UFRGS, atualmente é professor do PPG em Letras e professor associado na área de língua inglesa do Centro de Letras e Comunicação da UFPel. Desenvolveu pós-doutorado na University of California/Berkeley na área de Linguística Aplicada.

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Published

2021-12-01

How to Cite

Sedrez, N. H., & Castro, R. V. (2021). 2020: is digital technology already a reality in rural schools?. Cadernos De Comunicação, 25(2). https://doi.org/10.5902/2316882X65062

Issue

Section

Artigos