Social media and the third sector: an analysis of health organizations in São Borja

Authors

  • Graziele Lisboa Rodrigues Uniasselvi
  • Renata Correa Coutinho Universidade Federal do Pampa, São Borja, RS

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316882X52836

Keywords:

Internet, Third sector, São Borja.

Abstract

This paper aims to understand the use of social media by organizations of the third sector of the health area in São Borja: Group Patients Support Cancer, Women’s Cancer League and Charity Society Ivan Goulart. In order to meet the proposed objective, a bibliographic research, exploratory research, in-depth interview and document analysis.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Graziele Lisboa Rodrigues, Uniasselvi

Graduada em Comunicação Social habilitação em Publicidade Propaganda pela Universidade Federal do Pampa, campus São Borja, RS. Pós-graduanda em Marketing Digital pela Uniasselvi.

Renata Correa Coutinho, Universidade Federal do Pampa, São Borja, RS

Professora adjunta da Universidade Federal do Pampa, (UNIPAMPA, campus São Borja, RS), do Curso de Publicidade e Propaganda e do Mestrado Profissional em Comunicação e Indústria Criativa.

References

BATAN, Marco A. Propaganda no terceiro setor. Santos: Editora Universitária Leopoldianum, 2004.

CASTELLS, Manuel. A sociedade em rede. p. 67-71. São Paulo: Paz e Terra, 1999.

COUTINHO, Joana. Desmistificando o Terceiro Setor. 2003. Disponível em: <https://revistas.pucsp.br/index.php/ls/article/view/25783/18427> Acesso em 17 Novembro 2017.

GABRIEL, Martha. Marketing digital. In: Marketing na Era digital. São Paulo: Novatec Editora, 2010.

LÉVY, Pierre. Cibercultura. São Paulo: Editora 34, 1999.

MONTAÑO, Carlos. Terceiro setor e questão social: crítica ao padrão emergente de intervenção social. 4ed. São Paulo: Cortez, 2007, p. 195-210.

PEREIRA, João; MUNARETTO, Lorimar; BRUM, Tônia; Inovações na gestão de pessoas em organizações do terceiro setor: o caso de uma sociedade espírita com assistência socioeducacional. In: III SINGEP e II S2IS, 2014, São Paulo. Disponível em <https://singep.org.br/3singep/resultado/402.pdf> Acesso em 25 Agosto 2017.

PINHO, José B. Publicidade e vendas na internet: Técnicas e Estratégias. São Paulo: Summus, 2000.

SAMPAIO, Rafael. Propaganda de A a Z. 3ed. Rio de Janeiro: Elsevier, 2003.

TORRES, Cláudio. A Bíblia do marketing digital: tudo o que você queria saber sobre marketing e publicidade na Internet e não tinha a quem perguntar. São Paulo: Novatec Editora, 2009.

Published

2021-10-29

How to Cite

Rodrigues, G. L., & Coutinho, R. C. (2021). Social media and the third sector: an analysis of health organizations in São Borja. Cadernos De Comunicação, 25(2). https://doi.org/10.5902/2316882X52836

Issue

Section

Comunicação de Resultados de Pesquisa