Social media and the third sector: an analysis of health organizations in São Borja
DOI:
https://doi.org/10.5902/2316882X52836Keywords:
Internet, Third sector, São Borja.Abstract
This paper aims to understand the use of social media by organizations of the third sector of the health area in São Borja: Group Patients Support Cancer, Women’s Cancer League and Charity Society Ivan Goulart. In order to meet the proposed objective, a bibliographic research, exploratory research, in-depth interview and document analysis.
Downloads
References
BATAN, Marco A. Propaganda no terceiro setor. Santos: Editora Universitária Leopoldianum, 2004.
CASTELLS, Manuel. A sociedade em rede. p. 67-71. São Paulo: Paz e Terra, 1999.
COUTINHO, Joana. Desmistificando o Terceiro Setor. 2003. Disponível em: <https://revistas.pucsp.br/index.php/ls/article/view/25783/18427> Acesso em 17 Novembro 2017.
GABRIEL, Martha. Marketing digital. In: Marketing na Era digital. São Paulo: Novatec Editora, 2010.
LÉVY, Pierre. Cibercultura. São Paulo: Editora 34, 1999.
MONTAÑO, Carlos. Terceiro setor e questão social: crítica ao padrão emergente de intervenção social. 4ed. São Paulo: Cortez, 2007, p. 195-210.
PEREIRA, João; MUNARETTO, Lorimar; BRUM, Tônia; Inovações na gestão de pessoas em organizações do terceiro setor: o caso de uma sociedade espírita com assistência socioeducacional. In: III SINGEP e II S2IS, 2014, São Paulo. Disponível em <https://singep.org.br/3singep/resultado/402.pdf> Acesso em 25 Agosto 2017.
PINHO, José B. Publicidade e vendas na internet: Técnicas e Estratégias. São Paulo: Summus, 2000.
SAMPAIO, Rafael. Propaganda de A a Z. 3ed. Rio de Janeiro: Elsevier, 2003.
TORRES, Cláudio. A Bíblia do marketing digital: tudo o que você queria saber sobre marketing e publicidade na Internet e não tinha a quem perguntar. São Paulo: Novatec Editora, 2009.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores de textos aprovados pelos pareceristas de Cadernos de Comunicação cedem automaticamente e sem qualquer tipo de ônus o direito à primeira publicação do material submetido.


