Instagram discourse analysis on gender roles attributed to toys

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316882X37450

Keywords:

Discourse Analysis, Stereotypes, Genre, Childhood and Toys

Abstract

This article proposes to analyze the discourses about toys in social media, Instagram. The aim is to discuss the strategies of the discourses legitimated in the comments of the post that occur about what is for girls and what is for boys from the case of Theo Sholles Lima. To this end, the French Line Discourse Analysis was used as methodology, which allows the analysis of discourse on three levels: subject, meaning and ideology.

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Author Biographies

Marislei da Silveira Ribeiro, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

Universidade Federal de Pelotas, professora do Curso de Jornalismo, Pós-Doutora em Estudos Culturais, pela Universidade de Aveiro/Portugal. Coordenadora do Grupo de Pesquisa em Gênero, Sexualidade e Comunicação/ CNPQ.

Micael Machado da Silva, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

Universidade Federal de Pelotas, graduando em Jornalismo e pesquisador no Grupo de Pesquisa em Gênero, Sexualidade e Comunicação/ CNPQ.

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Published

2020-08-20

How to Cite

Ribeiro, M. da S., & Silva, M. M. da. (2020). Instagram discourse analysis on gender roles attributed to toys. Cadernos De Comunicação, 24(1). https://doi.org/10.5902/2316882X37450

Issue

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Artigos