Videogame: more than an entertainment, a stimulator agent of creativity

Authors

  • Simone Carvalho da Rosa Universidade Feevale
  • Norberto Kuhn Júnior Universidade Feevale
  • Cristiano Max Pinheiro Universidade Feevale

DOI:

https://doi.org/10.5902/2175497726570

Keywords:

Creativity. Video Game. Motor and Cognitive Skills.

Abstract

This article aims to highlight that videogame is more than an entertainment, and acts as a stimulating agent of creativity. To base the reasoning, theoretical concepts on creativity, games and videogames are presented; (2000), and Gregory D. Clemenson and Craig EL Stark (2015), are also analyzed in the field of Psychology and Neuroscience by Stošić and Stošić (2014), Sabrina Schenk, Robert K. Lech, Boris Suchan ), Daphne Bavelier (2015-2016) and C. Shawn Green (2015-2016), published from 2014 to 2016, where, through research, aimed to identify and analyze the benefits of video games related to creativity through motor and cognitive skills . It has been observed that video games stimulate cognitive processes, including spatial, emotional and motivational vision, as well as critical thinking, fast decision making, problem solving and memory enhancement.

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Author Biographies

Simone Carvalho da Rosa, Universidade Feevale

Formada em Publicidade e Propaganda pela PUCRS (1983), Especialista em Marketing pela UFRGS (1986). Professora titular da Universidade Feevale nos Cursos de Comunicação Social e Administração (graduação e pós-graduação). Mestre em Indústria Criativa na Universidade Feevale. Tem experiência na área de comunicação e administração com Formada em Publicidade e Propaganda pela PUCRS (1983), Especialista em Marketing pela UFRGS (1986). Professora titular da Universidade Feevale nos Cursos de Comunicação Social e Administração (graduação e pós-graduação). Mestranda em Indústria Criativa na Universidade Feevale. Tem experiência na área de comunicação e administração com ênfase em planejamento de comunicação, modelos de negócios da indústria criativa, design thinking, storytelling, processos criativos, consumo colaborativo, marketing promocional, marketing cultural, visual merchandising , estratégia de vendas, trade marketing e shopper marketing.ênfase em planejamento de comunicação, modelos de negócios da indústria criativa, design thinking, storytelling, processos criativos, consumo colaborativo, marketing promocional, marketing cultural, visual merchandising , estratégia de vendas, trade marketing e shopper marketing.

Norberto Kuhn Júnior, Universidade Feevale

Doutor em Ciências da Comunicação

Professor do Mestrado em Industria Criativa na Universidade Feevale

Cristiano Max Pinheiro, Universidade Feevale

Doutor em Comunicação Social Professor do Mestrado em Indústria Criativa da Universidade Feevale

Published

2018-05-22

How to Cite

da Rosa, S. C., Júnior, N. K., & Pinheiro, C. M. (2018). Videogame: more than an entertainment, a stimulator agent of creativity. Animus.Inter-American Journal of Media Communication, 17(33). https://doi.org/10.5902/2175497726570

Issue

Section

Communication and Creative Industry