STRATEGIES TO INCLUDE BLOGS IN NEW DIGITAL COMMUNICATION ORDER

Authors

  • Juliane Barcelos Oliveira Universidade Federal de Goiás
  • Lutiana Casaroli Universidade Federal de Goiás

DOI:

https://doi.org/10.5902/2175497723104

Keywords:

Blogs. Online social media. Digital Communication.

Abstract

It’s the objective of this paper to evince essential concepts for digital communication within the culture of blogging and online social media, showing their roles as areas of sociability, collaboration, interaction and sharing, and also to propose some strategies to try to maintain the blogging relevance in this new scenario, through a qualitative, descriptive and theoretical research on the existing literature on the subject. Four methodological categories were created, evaluating the chosen digital social media and the ways in which, given their specific characteristics, they help to maintain blogs as a relevant digital social media in today's digital communication scenario. It was concluded that online social media can function as media arms and ensure interaction, and consequently the survival of blogs on the new order of digital communication.

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Author Biographies

Juliane Barcelos Oliveira, Universidade Federal de Goiás

Graduação em Ciências da Computação pelo Instituto de Informática, da Universidade Federal de Goiás (UFG)

Especialização em Gestão e Avaliação da Informação pela Faculdade de Informação e Comunicação, da Universidade Federal de Goiás (UFG)

Lutiana Casaroli, Universidade Federal de Goiás

Graduação em Comunicação Social - Relações Públicas Universidade Federal de Santa Maria, UFSM, Brasil. 

Mestrado em Comunicação Midiática Universidade Federal de Santa Maria, UFSM, Brasil. 

Doutoranda em Linguística pelo Programa de Pós-Graduação em Letras e Linguística, da Faculdade de Letras, da Universidade Federal de Goiás

Published

2018-12-27

How to Cite

Oliveira, J. B., & Casaroli, L. (2018). STRATEGIES TO INCLUDE BLOGS IN NEW DIGITAL COMMUNICATION ORDER. Animus. Revista Interamericana De Comunicação Midiática, 17(35). https://doi.org/10.5902/2175497723104

Issue

Section

Communication and Creative Industry