CINEMA AND SCIENCE: THE HYBRID BODY

Autores

DOI:

https://doi.org/10.5902/2175497766686

Palavras-chave:

Film. Science. Hybrid.

Resumo

The relationship between science and cinema has not always been peaceful. If film has been fundamental to scientific and technological progress thanks to the register of movement, when cinema took over fiction, it became interested in the literary stories of mad scientists, who chose to transgress the ethical codes of their field in the name of creating a perfect humanity. Artificial genetic creation laboratories are a reality close to home today, with the insertion of human cells into animal embryos. From Dr. Moreau to contemporary research, the cinematic imagination allows us to examine the fantasies of omnipotence that easily seize researchers,
and confront them with the destructive consequences of their megalomania.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Inês Gil, Universidade Lusófona, Portugal

Professora Titular da Universidade Federal de Santa Maria. Pesquisador do CNPq (Pq2). Possui Graduação em Comunicação Social Jornalismo pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (1982), é Magister en Periodisme i Ciències de la Comunicació - Universitat Autònoma de Barcelona (1998), com mestrado em Extensão Rural pela Universidade Federal de Santa Maria (1992), Doctorado en Periodismo - Universitat Autònoma de Barcelona (2000) e com estágio pós-doutoral na Sorbonne III - La Nouvelle (França).

Downloads

Publicado

12-07-2021

Como Citar

Gil, I. (2021). CINEMA AND SCIENCE: THE HYBRID BODY. Animus. Revista Interamericana De Comunicação Midiática, 20(43). https://doi.org/10.5902/2175497766686

Edição

Seção

CULTURAL & TECHNOLOGICAL IMAGES