(Re)configuração identitária de uma professora de língua inglesa por meio da pesquisa colaborativa

Autori

DOI:

https://doi.org/10.5902/1516849228272

Parole chiave:

Collaborative research, English teacher education, Critical Discourse Analysis, Identification

Abstract

This article discusses some of the results obtained in the development of a collaborative research which focused on the (re)configuration of pedagogical practices and identities of an English teacher. The data were collected through reflective sessions and diaries and the procedures of analysis were basically of Critical Discourse Analysis. The results indicate the collaborative research allowed the participant to reconfigure her pedagogical practice and her identity as an English teacher. This research also highlights the need for the development of continuing education programs in State schools so that representations of teaching and learning, as well as the constitution of professional identities, can be problematized in the process of building a reflective education culture.

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Biografia autore

Luciane Kirchhof Ticks, Universidade Federal de Santa Maria

Professora do Curso de Graduação em Letras/Inglês e no Programa de Pós-Graduação em Letras da UFSM/RS. É Coordenadora Administrativa do LABLER-Laboratório de Pesquisa e Ensino de Leitura e Redação desde 2009. É Doutora em Letras pela Universidade Federal de Santa Maria (2008) e Mestre em Letras pela Universidade Federal de Santa Maria (2003). É Graduada em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (1990). É membro do Grupo de Pesquisa/CNPq "Linguagem como Prática Social" (Ref. UFSM.0043). Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Inglês, atuando principalmente nos seguintes temas: formação de professores de inglês, concepções de linguagem, análise crítica do discurso, identidade e gêneros textuais.Tem experiência como jornalista, tendo atuado como repórter em jornais impressos e assessorias de comunicação.

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Pubblicato

2017-07-25

Come citare

Ticks, L. K. (2017). (Re)configuração identitária de uma professora de língua inglesa por meio da pesquisa colaborativa. Linguagens & Cidadania, 10(2). https://doi.org/10.5902/1516849228272