The factors of influence on consumer behavior: a study in an agricultural cooperative of RS

Authors

  • Simone Binotto Centro Universitário Franciscano - UNIFRA
  • Élio Sérgio Denardin Centro Universitário Franciscano - UNIFRA
  • Flaviani Souto Bolzan Medeiros Universidade Federal de Santa Maria - UFSM
  • Juliana Andréia Rüdell Boligon Centro Universitário Franciscano - UNIFRA
  • Flaubiane Figueredo Machado Centro Universitário Franciscano - UNIFRA

DOI:

https://doi.org/10.5902/2359043215345

Keywords:

Behavior, Consumer, Influences, Fidelity.

Abstract

This article aims to analyze the main factors influencing the buying behavior enrolled in the Agricultural Cooperative of Rio Grande do Sul. Methodologically, we carried out a qualitative and quantitative, descriptive research through a field study with a sample of 61 members selected through non-probability convenience sampling. The instrument used was a questionnaire consisting of thirteen closed questions. The results showed that among the external factors that influence the buying behavior of associates are: family, physical environment, culture, and also the purpose of buying and social class. In relation to internal factors identified the motivation and attitudes as influencers. We concluded that, in general, the majority of respondents are satisfied with the products offered by the Cooperative and this is reflected in the loyalty of existing associated major influence on their buying behavior.

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Author Biographies

Simone Binotto, Centro Universitário Franciscano - UNIFRA

Bacharel em Administração pelo Centro Universitário Franciscano - UNIFRA

Élio Sérgio Denardin, Centro Universitário Franciscano - UNIFRA

Mestre em Filosofia pela Universidade Federal de Santa Maria - UFSM; Professor Assistente do Curso de Administração do Centro Universitário Franciscano - UNIFRA.

Flaviani Souto Bolzan Medeiros, Universidade Federal de Santa Maria - UFSM

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Maria; Bolsista do CNPq.

Juliana Andréia Rüdell Boligon, Centro Universitário Franciscano - UNIFRA

Mestre em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Maria - UFSM; Coordenadora do Curso de Administração do Centro Universitário Franciscano - UNIFRA.

Flaubiane Figueredo Machado, Centro Universitário Franciscano - UNIFRA

Bacharel em Administração pelo Centro Universitário Franciscano - UNIFRA

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Published

2015-04-07

How to Cite

Binotto, S., Denardin, Élio S., Medeiros, F. S. B., Boligon, J. A. R., & Machado, F. F. (2015). The factors of influence on consumer behavior: a study in an agricultural cooperative of RS. Revista De Gestão E Organizações Cooperativas, 1(2), 13–26. https://doi.org/10.5902/2359043215345