Blocks, childhood and children: between movements and playful essays
DOI:
https://doi.org/10.5902/1983734865767Keywords:
Blocks of sensations, Childhood, Child, Art.Abstract
The present article aims at being presented as a composite game. A number of elements approached constitute pillars to the text-game. These elements are organized in 6 faces and 5 fragments which aim at being be presented as blocks. The proposal is to create a field in which the reader-author is able to create their own movements. Therefore, the aim here is to present opportunities of exercises and spaces to produce thoughts, ideas, manifestations, images. The elements which constitute the fragments in the text are childhood, language, image, art and child.
Downloads
References
AGAMBEN, G. Infância e História: destruição da experiência e origem da história. Belo Horizonte, MG: Editora UFMG, 2005.
AGAMBEN, G. Ninfas. Valencia, Espanha: Pre-Texto, 2010.
BARROS, M. Poesia Completa. São Paulo, SP, Leya Editora, 2010.
BARROS, M. Memórias Inventadas. São Paulo: Editora Planeta, 2010.
BENJAMIN, W. Obras escolhidas II: rua de mão única. São Paulo: Brasiliense, 1995.
BRASIL, A. MODULAÇÃO/MONTAGEM: Ensaio sobre biopolítica experiência estética. Tese de Doutorado. Programa de Pós Graduação em Comunicação – Faculdade de Comunicação. Universidade Federal do Rio de Janeiro, 2008.
DELEUZE, G. O Que é a Filosofia? São Paulo: Editora 34, 2010.
LEITE, C. D. P. L. Infância, Experiência e Tempo. São Paulo: Editora Cultura Acadêmica, 2012.
PESSOA, F. Livro do Desassossego. São Paulo, SP, Editora Brasiliense, 1982.
RIANI COSTA, C. F. Caricatas: arte-rosto-humor-experiência. Tese de Doutorado. Rio Claro - SP: Universidade Estadual Paulista - UNESP, 2016.