Realmente ¿qué quieren (las personas que enseñan con) las imágenes?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/1983734842594

Keywords:

visual culture education, images, pedagogy practices.

Abstract

This article reflects on critical pedagogy practices related to forms of visual culture education (DIAS, 2012) starting from a question, “What do (people who teach with) pictures want?” adapted from a previous one posed by Mitchell (2017), “What do pictures really want?” The discussion considers that when incorporated into pedagogical practices, images serve not only as a pedagogical resource but also as methodological tools that unfold other paths and possibilities for subjects to engage in knowledge production. Grounded in the field of visual culture studies, this investigation finally seeks to understand what someone really want when they approach images from a pedagogical perspective.

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Author Biographies

Juan Sebastián Ospina Álvarez, Universidade Paulista - UNIP; Universidade Federal de Goiás - UFG

Doutor em Arte e Cultura Visual pela Universidade Federal de Goiás. Mestre em Design e Criação Interativa e bacharel em Design Visual pela Universidad de Caldas na Colômbia. Docente de Design Gráfico, Jornalismo e Marketing e Propaganda na Universidade Paulista - UNIP.

Nayara Joyse Silva Monteles

Mestra em Arte e Cultura Visual pela Universidade Federal de Goiás - UFG. Licenciada em Educação Artística com Habilitação em Artes Plásticas pela Universidade Federal do Maranhão - UFMA. Docente Substituta da Licenciatura em Artes Visuais da Faculdade de Artes Visuais - UFG.

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Published

2020-12-22

How to Cite

Ospina Álvarez, J. S., & Monteles, N. J. S. (2020). Realmente ¿qué quieren (las personas que enseñan con) las imágenes?. Revista Digital Do LAV, 13(3), 054–064. https://doi.org/10.5902/1983734842594