Environmental education beyond sustainable development

Authors

  • Endell Menezes Oliveira Universidade da Amazônia, Belém, PA

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236130819972

Keywords:

Environmental Education, Sustainable Development, Society

Abstract

This article discusses the perpasses of environmental education in the formation of sustainable development and its paradigms. Designates an overview of the human-society-nature relationship, spending on the atomization of knowledge into disciplines, and how this analogy affects the holistic view of nature as a whole. Noting that environmental education is in the playing field, and that the term sustainable development, it is wrong and mistake, in that its assumptions maintains the status quo of society, causing discrimination, abuse and accumulation of wealth.

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Author Biography

Endell Menezes Oliveira, Universidade da Amazônia, Belém, PA

Doutorando e Mestre em Educação em Ciências e Matemáticas na Universidade Federal do Pará. Graduação em Licenciatura Plena em Ciências Biológicas, Universidade da Amazônia. Representante da Sociedade Civil no Conselho Nacional de Juventude - Meio Ambiente, vinculado a Secretaria-Geral da Presidência da República (SNJ/SG/PR). Integrante do Projeto Banana-Terra/ Greenpeace Brasil e Anistia Internacional. Representante do Estado do Pará no Parlamento Nacional da Juventude pela Água (PNJA)/ Associação Brasileira de Recursos Hídricos (ABRH). Coordenador Geral do Coletivo Jovens de Meio Ambiente (CJ/PA).

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Published

2016-02-27

How to Cite

Oliveira, E. M. (2016). Environmental education beyond sustainable development. Monografias Ambientais, 15(1), 01–05. https://doi.org/10.5902/2236130819972

Issue

Section

EDUCATION, SOCIETY AND CULTURE