Environmental education and political pedagogical project in courses in the Universidade Federal do Ceará

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236117019595

Keywords:

Environment, Political pedagogical project, Higher education

Abstract

Thestudy aimed toverify the presence ofenvironmental componentsinPolitical Pedagogical Projects(PPPs) of undergraduateof the FederalUniversity of Ceará-UFC, taking assamplethe courseslinked to theTechnology Center. It isessentially abibliographical anddocumentary research. Besides theliterature on thesubject studied, disciplinary menuswere analyzed. Thenit is necessaryreorganization ofPPP's courseswiththe aim of introducingthe set ofenvironmental principles andcomponentsdefendantsthe National CurricularGuidelines for EnvironmentalEducation

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Author Biographies

Ivan de Oliveira, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, CE

Professor Universitário, Técnico em Assuntos Educacionais, Veterinário, Mestre em Desenvolvimento e Meio Ambiente e Doutor em Educação, Instituto de Ciências do Mar/LABOMAR

Rafael Gomes Fernandes, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, CE

Graduação em Direito. Mestre em Políticas Públicas. Servidor da Universidade Federal do Ceará.

Maria Ozilea Bezerra de Menezes, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, CE

Professora da Universidade Federal do Ceará, Graduação em Geologia, Especialização em Oceanologia, Doutorado em Ciências do Mar e Pós-Doutorado na Ente Per Le Nouve Tecnologie Lenergia e Lambiente.

Luis Parente Maia, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, CE

Professor da Universidade Federal do Ceará, Graduação em Geologia, Especialização em Gestão e Vulnerabilidade Costeira, Mestrado em Geociências e doutorado em Ciências do Mar.

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Published

2015-10-01

How to Cite

Oliveira, I. de, Fernandes, R. G., Menezes, M. O. B. de, & Maia, L. P. (2015). Environmental education and political pedagogical project in courses in the Universidade Federal do Ceará. Revista Eletrônica Em Gestão, Educação E Tecnologia Ambiental, 19(3), 667–680. https://doi.org/10.5902/2236117019595

Issue

Section

ENVIRONMENTAL EDUCATION

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