BIODIVERSIDADE: ENREDAMENTO DENTRO DE UMA LÓGICA INTERDISCIPLINAR, OLHARES E ESTRANHAMENTOS

Authors

  • Luis Ernani Bonesso de Araújo Universidade Federal de Santa Maria - UFSM
  • Tanny Oliveira Lima Bohner Universidade Federal de Santa Maria - UFSM
  • Juliana Cezimbra Universidade Federal de Santa Maria - UFSM
  • Liliane Costa de Barros Universidade Federal de Santa Maria - UFSM

DOI:

https://doi.org/10.5902/223611704247

Keywords:

Biodiversidade, Educação Ambiental, Pós-Modernidade, Sustentabilidade.

Abstract

http://dx.doi.org/10.5902/223611704247

The present study attempts to perform an analysis on the term biodiversity through anenvironmental education perspective, concerning an interdisciplinary awareness, as well as atransformer sense. The approach taken during the study aimed to discuss the social role that thisterm has taken nowadays, whereas most o f the times its use has taken other roles rather than thereal one. It is concluded that the environmental education is a fundamental tool to develop anenvironmental consciousness, highlighting the direct relation among the proposed challenge, themodern society and the biodiversity conservation.

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Published

2012-03-12

How to Cite

Araújo, L. E. B. de, Bohner, T. O. L., Cezimbra, J., & Barros, L. C. de. (2012). BIODIVERSIDADE: ENREDAMENTO DENTRO DE UMA LÓGICA INTERDISCIPLINAR, OLHARES E ESTRANHAMENTOS. Revista Eletrônica Em Gestão, Educação E Tecnologia Ambiental, 6(6), 1203–1210. https://doi.org/10.5902/223611704247

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