Analysis of the National Literacy Assessment: concepts, indicators and results

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133871048

Keywords:

Avaliação externa, Alfabetização, Indicadores de desempenho, Política Educacional

Abstract

The article aims to analyze the concept of literacy, the performance indicators and the results of the National Literacy Assessment - NLA. The analysis is part of a research whose object of study is the NLA and its consequences in literacy policies. For that, research was carried out documentary with cognitive analysis of the NLA.  It is understood by the analysis that the implementation of an assessment with instrumental rationality of literacy, is shown as the option of public agents and that the results of the NLA, as well as its indicators, revealed worrying performance and difficulties in make sure the progression of learning, fundamental aspect for all basic education.

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Author Biographies

Maísa Malta, Secretaria de Educação do Estado de São Paulo

Maísa Malta é doutora em Educação Escolar ( UNESP, Araraquara- SP). Mestre em Educação (CUML, Ribeirão Preto- SP). Docente da educação básica (Secretaria de Educação do Estado de São Paulo). Docente de graduação ( Pedagogia -FFCL- Ituverava-SP)

Hilda Maria Gonçalves da Silva, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - Franca/Araraquara

Hilda Maria Gonçalves da Silva é livre-docente em Política e Gestão da educação (Unesp/Franca). Doutora e mestre em Educação Escolar (Unesp/Araraquara). 

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Published

2022-09-28

How to Cite

Malta, M., & Gonçalves da Silva, H. M. (2022). Analysis of the National Literacy Assessment: concepts, indicators and results. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 11(20), e71048, p. 1–17. https://doi.org/10.5902/2318133871048