Assistance to students with specific educational needs at universities and federal institutes of the Northeast: analysis of institutional sites

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133847107

Keywords:

Acessibilidade, inclusão, acesso à informação

Abstract

This study analyzes the accessibility to information about the sectors of assistance to students with specific educational needs on the websites of the universities and federal institutes of education, science and technology of the Northeast. From a documentary research, data were collected in 29 places, analyzing them based on descriptive statistics and cluster analysis. The results showed that, although there is no standard of information available on the researched sites, it is possible to define institutions with greater and lesser accessibility to information in these sectors. The research reinforces accessibility on institutional websites as a strategy to overcome barriers to inclusion, especially technological, attitudinal and communicational barriers.

Key-words: accessibility; inclusion; access to information.

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Author Biographies

Thales Fabricio da Costa e Silva, Universidade Municipal de São Caetano do Sul

Psicólogo da Universidade Federal de Campina Grande e Doutorando em Administração na Universidade Municipal de São Caetano do Sul.

Luana Ugalde da Costa, Instituto Federal de Educação, Ciências e Tecnologia do Acre

Professora de Psicologia do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Acre e Mestre em Educação Profissional.

Débora Bruna Alves de Almeida, Universidade Municipal de São Caetano do Sul

Administradora do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará e Doutoranda em Administração da Universidade Municipal de São Caetano do Sul.

Leandro Campi Prearo, Universidade Municipal de São Caetano do Sul

Doutor em Administração e professor do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Municipal de São Caetano do Sul.

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Published

2021-01-08

How to Cite

Silva, T. F. da C. e, Costa, L. U. da, Almeida, D. B. A. de, & Prearo, L. C. (2021). Assistance to students with specific educational needs at universities and federal institutes of the Northeast: analysis of institutional sites. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 9(18), 1–13. https://doi.org/10.5902/2318133847107

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