Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities

Authors

  • Antonio Amorim Departamento de Educação da Universidade do Estado da Bahia
  • Aldaíce Damasceno Rocha Departamento de Educação da Universidade do Estado da Bahia
  • Alfredo Eurico da Matta Departamento de Educação da Universidade do Estado da Bahia

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133825545

Abstract

This article aims to identify the role of knowledge management in adult and youth education and school management practices that are correlated with knowledge management. The instruments used for data collection and analysis were the semi-structured interview and questionnaires. As a result, were identified practices compatible with the theoretical model of knowledge management, introducing using techniques and tools in order to effect improvements in educational devealopment.

Key-words: adult and youth education, knowledge management, school management, innovative management of knowledge.

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Author Biographies

Antonio Amorim, Departamento de Educação da Universidade do Estado da Bahia

Professor Pleno da Universidade do Estado da Bahia atuando no Programa de Mestrado Profissional em Educação de Jovens e Adultos. Doutor em Psicologia pela Universidade de Barcelona – Espanha. 

Aldaíce Damasceno Rocha, Departamento de Educação da Universidade do Estado da Bahia

Professora da Rede estadual de ensino da Bahia. Programa de Metrado Profissional em Educação de Jovens e Adultos – MPEJA. Universidade do Estado da Bahia – UNEB

Alfredo Eurico da Matta, Departamento de Educação da Universidade do Estado da Bahia

Pós-doutor em Educação a Distância pela Universidade do Porto, Portugal. Doutor em Educação pela UFBA/Université Laval, Canadá. Pesquisador do CNPQ. Professor do DMMDC e PPGEDUC da UNEB.

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Published

2017-04-07

How to Cite

Amorim, A., Rocha, A. D., & da Matta, A. E. (2017). Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 1(1), 93–105. https://doi.org/10.5902/2318133825545

Issue

Section

Artigos