Articulation Program More Education with political and educational project: contributions in formation of pupils

Authors

  • Fernanda Luiza Simon Escola Estadual de Educação Básica Estado de Goiás - Santa Cruz do Sul/RS.
  • Glades Tereza Felix Departamento de Administração Escolar do Centro de Educação da UFSM.

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133824560

Abstract

This text is an excerpt of the monograph held at Specialization in Educational Management which is related to the More Education Program and political-pedagogical project. In the theoretical framework, we start from the pioneering idea of Integral Education in designing Teixeira, beyond the fundamentals of Lück (2000, 2006), Veiga (2004) and Gadotti (2000). This study aimed to analyze and identify how the union between these two points can interfere qualitatively in the training of students. In the results it is considered that even not finding a link between the SMEs and the school of the PPP, the program has acceptance in the school community, fulfilling the role that it proposes: to assist children in vulnerability and monitoring of school learning situation.

Key-words: More education program, political-pedagogical project, integral education.

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Author Biographies

Fernanda Luiza Simon, Escola Estadual de Educação Básica Estado de Goiás - Santa Cruz do Sul/RS.

Fernanda Luiza Simon é licenciada em Pedagogia e especialista em Gestão Educacional pela Universidade Federal de Santa Maria. Professora na Escola Estadual de Educação Básica Estado de Goiás - Santa Cruz do Sul/RS.

Endereço: Rua Borges de Medeiros, 1099/403 - 96810178 - Santa Cruz do Sul - RS - Brasil.

E-mail: fernandasimon.ufsm@gmail.com.

 

Glades Tereza Felix, Departamento de Administração Escolar do Centro de Educação da UFSM.

Glades Tereza Felix é doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul e professora associada no Departamento de Administração Escolar do Centro de Educação da UFSM.

Endereço: Avenida Roraima, 1000 - Centro de Educação - 97015-970 - Santa Maria - RS - Brasil.

E-mail: gladesfelix@hotmail.com.

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Published

2016-12-15

How to Cite

Simon, F. L., & Felix, G. T. (2016). Articulation Program More Education with political and educational project: contributions in formation of pupils. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 6(11), 101–108. https://doi.org/10.5902/2318133824560

Issue

Section

Artigos