Assessment of customer satisfaction of a restaurant in Santa Maria - RS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/1983465916828

Abstract

This paper aims to evaluate the satisfaction level of customers of a restaurant inSanta Maria- RS, using descriptive statistical analysis in order to identify opportunities for improvements to the rated restaurant. Customers were asked to rate, for each item, your satisfaction, according to a Likert scale. The results showed that the restaurant seems to meet customer expectations with respect to its internal structure, layout, accessibility, location, the options and the speed in payment and the price charged in addition to all aspects aspects related to food. However, it was found that the highest rates of dissatisfaction are related to the smell of the internal environment, parking and internal decoration. The results presented by this research, as well as recommendations for improvement will be forwarded to the restaurant so that necessary measures can be taken to ensure continuous improvement of the quality of their services.

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Author Biographies

Fernando de Jesus Moreira Junior, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Docente do Departamento de Estatística / CCNE / UFSM.
Formação: Graduação em Estatística (UFRGS), Mestrado em Engenharia de Produção (UFRGS), Doutorado em Engenharia de Produção (UFSC).

José Renê de Oliveira, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Possui graduação em Geografia pela Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras Imaculada Conceição (1992), graduação em Estudos Sociais pela Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras Imaculada Conceição (1988),em Administração pela Faculdade Antônio Meneghetti (2012) e mestrado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Maria (2015). 

Angela Pellegrin Ansuj, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Doutorado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Maria, Brasil(2000)
Professor Associado 4 da Universidade Federal de Santa Maria , Brasil

Andreas Dittmar Weise, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Revalidou seu diploma de graduação obtido na Universitat Leipzig (1999), como equivalente ao do Curso de Engenharia de Produção ministrado na Universidade Federal de Rio de Janeiro (2010). Fez mestrado em Industrial-Engineering and -Management - Universitat Leipzig (Karl Marx) (2005) e doutorado em Engenharia Civil pela Universidade Federal de Santa Catarina (2009). Atualmente é professor adjunto em regime de dedicação exclusiva e chefe de departamento na Universidade Federal de Santa Maria, lotado no Departamento de Engenharia de Produção e Sistemas.

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Published

2019-07-30

How to Cite

Moreira Junior, F. de J., Oliveira, J. R. de, Ansuj, A. P., & Weise, A. D. (2019). Assessment of customer satisfaction of a restaurant in Santa Maria - RS. Revista De Administração Da UFSM, 12(3), 434–450. https://doi.org/10.5902/1983465916828

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