Monitoring english language learning in high school: a quantitative study with students from the Santa Maria Industrial Technical Collegee

Authors

Keywords:

Monitoring, English Language Teaching, High School, Quantitative Research

Abstract

The Santa Maria Industrial Technical College (CTISM) is an educational institution for various levels, including High School Integrated with the Technical Course. The teaching project "The Development of Communication Skills in English - Conversation Project" (UFSM, 2023) aims to contribute to the four communication skills of students "through a plural and civic education." The project offers English language tutoring scholarships, the main objective of which is to collaborate with study support and answer students' questions. According to Lemos (2023), tutoring helps students who hesitate to seek out tutors, preventing dropout and failure. It also allows for individualized assistance, making it possible to meet the different and specific needs of each student, collaborating with each individual's process.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Carolina Tonelotto Lorenzoni, Universidade Federal de Santa Maria

Graduada em Letras - Lic. - Inglês, na Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Participou de diversos projetos de extensão, ensino e pesquisa. Participou da Jornada Acadêmica Integrada (JAI) nos anos de 2019, 2020, 2021, 2023 e 2024, apresentando pesquisas referentes a área de Letras / Linguística. Possui experiência no ensino de Língua Inglesa para crianças, adolescentes e adultos. Possui interesse em internacionalização, língua inglesa para o meio acadêmico, ensino da língua inglesa para crianças, ensino de línguas através das tecnologias, ensino de língua inglesa através da literatura e teoria literária.

Milene Vania Kloss, Universidade Federal de Santa Maria

Professora da carreira do Ensino Básico, Técnico e Tecnológico do Colégio Técnico Industrial de Santa Maria (CTISM - UFSM). Leciona Língua Inglesa, Literaturas Brasileira e Inglesa. Possui graduação em Letras, Português-Inglês (1999), e Mestrado em Literatura Comparada (2003), ambos pela Universidade Federal de Santa Maria. Cursou pós-graduação em Educacão de Adultos na Perspectiva da Educação Popular (2007), pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Atuou como coordenadora do e-Tec sem Fronteiras - Inglês - pelo EAD/CTISM. Atualmente coordena o Laboratório de Linguagens do CTISM. Seus principais interesses de pesquisa são nas áreas de linguísticas, ensino, aquisição de língua adicional, bilinguismo e multilinguismo, literatura brasileira e literatura comparada, sociedade, engajamento e memória.

References

Kloss, M. V. (2023–2026). O desenvolvimento de habilidades comunicativas em Língua Inglesa - Projeto de Conversação (Projeto nº 060166). Universidade Federal de Santa Maria.

Lemos, R. B. de C., & Sanavria, C. Z. (2023). A monitoria nos institutos federais: concepções de estudantes e docentes do ensino médio integrado. Revista Diálogo Educacional, 23(77), 828–843.

Published

2025-11-19

How to Cite

Lorenzoni, C. T., & Kloss, M. V. (2025). Monitoring english language learning in high school: a quantitative study with students from the Santa Maria Industrial Technical Collegee. Notas De Pesquisa, 3, e90752. Retrieved from https://periodicos.ufsm.br/nope/article/view/90752

Issue

Section

Pôster

Most read articles by the same author(s)