The state and evaluation: The beginning of public policy in pursuit of education equality

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236499429368

Keywords:

State, Public Policies, School Segregation, Brazil Test, Rights

Abstract

In this discussion, the space in public policy of planning emphasizes regulatory instruments as focus of State policies; under influence firstly of liberalism and posteriorly of neoliberalism. States began to reshape their economic plan system providing allocation of resources. Regarding to this situation, institutional evaluations are undertaken as a strategy for managing the public patrimony, controlling results and transmitting the image that the State cares about and respects the citizens. In Brazil, it leads to organization of National Evaluation System of Basic Education (Saeb), National Evaluation of Basic Education (Aneb). Influenced by this model, the Education composed his painting, which gives rise to sequential notes within a model that segregates the school.

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Author Biography

Melissa Jasche Quadros, Programa de Pós Graduação de Geografia (PPGeo) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) -Campus Universtário de Rondonópolis (CUR) -

Mestranda, linha de Planejamento e Gestão Territorial - PPGEO/CUR/UFMT - 2016-2018. Possui graduação em Geografia pela Universidade Federal de Mato Grosso (2015) - Ainda na graduação atuou no PIBIC 2011 à 2013 no grupo de pesquisa do Laboratório de Climatologia, com ênfase nas pesquisas de Clima Urbano. No PIBID 2013 à 2015 no grupo de pesquisa de Práticas de Iniciação à Docência com ênfase ao Ensino de Geografia. Atualmente é professora - Secretaria de Estado de Educação do Estado do Mato Grosso. Tem experiência na área de Geografia, com ênfase em análise e planejamento urbano, segregação sócio-espacial e periferização. 

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Published

2018-07-24

How to Cite

Quadros, M. J., & Nardes, A. M. M. (2018). The state and evaluation: The beginning of public policy in pursuit of education equality. Geografia Ensino & Pesquisa, 22, e25. https://doi.org/10.5902/2236499429368