Sport and Education Project - Practice and Social Promotion: Experience of welcoming, belonging and integration
DOI:
https://doi.org/10.5902/2447115184979Keywords:
Extension project, University, BeneficiariesAbstract
This paper aims to report the experience of the integration among students from different undergraduate courses at the Federal University of the State of Rio de Janeiro, professors and community who participated in the Sport and Education Project: practice and social promotion as scholarship holders. Through experience with the project, it was possible to improve the technical and theoretical knowledge of the extensionists inside and outside their areas of study, to have a more attentive view of the social sphere as professionals and to establish a reference for future projects that focus on sport , in addition to strengthening the link between the beneficiary community and the University.
Downloads
References
BASTOS, M.A.M.S; MONTEIRO, J.M.M.P.; FARIA, C.M.G.M.; PIMENTEL, M.H.; SILVA, S.L.R.; AFONSO, C.M.F. Participation in community intervention programmes and quality of life: findings from a multicenter study in Portugal. Rev. Bras. Geriatr. Gerontol v.23, n. 6, p. e190017, 2020. https://doi.org/10.1590/1981-22562020023.190017
CAMARGO TCA, TELLES SCC, SOUZA CTV. A (re)invenção do cotidiano no envelhecimento pelas práticas corporais e integrativas: escolhas possíveis, responsabilização e autocuidado. Cadernos Brasileiros de Terapia Ocupacional [online]. Abril de 2018; 26(02):367-380. DOI: https://doi.org/10.4322/2526-8910.ctoAO1238
CORTÊS NETO, E.D.; DANTAS, M.M.C.; MAIA, E.M.C. The benefits of social sports projects for children and teenagers. Sau. & Transf. Soc., ISSN 2178-7085, Florianópolis, v.6, n.3, p.109.-117, 2015.
DESLANDES, Suely Ferreira; ARANTES, Valéria Arruda. A importância da extensão universitária como meio de transformação social e profissional. Sinapse Múltipla, v.6, n. 2, p. 179-183, dez. 2017.
FERNANDES, M.C.; SILVA, L.M.S.; MACHADO, A.L.G.; MOREIRA, T.M.M. Universidade e Extensão Universitária: a visão dos moradores das comunidades circunvizinhas. Educação em Revista. Belo Horizonte, v.28, n.04, p.169-194, dez. 2012.
MATHIAS, D.. Pertencimento: discussão teórica. Alea: Estudos Neolatinos, v. 25, n. 1, p. 166–187, jan. 2023.
Nascimento MVN, Oliveira IF. As práticas integrativas e complementares grupais e sua inserção nos serviços de saúde da atenção básica. Estudos de Psicologia (Natal) [online]. Setembro de 2016; 21(03):272-281. DOI: https://doi.org/10.5935/1678-4669.20160026
Pereira LF, Rech CR, Morini S. Autonomia e Práticas Integrativas e Complementares: significados e relações para usuários e profissionais da Atenção Primária à Saúde. Interface [online]. 17 de maio de 2021;25. DOI: https://doi.org/10.1590/interface.200079
PINTOS, A. E.; CATARINO, C.; SALVADOR, E.; ATHAYDE, P. O direito ao Esporte e ao Lazer no contexto da Política Nacional do Esporte. Revista Brasileira de Estudos do Lazer. Belo Horizonte, v. 3, n.1, p.38-52, jan./abr. 2016.
SOUZA, C.S.; IGLESIAS, A.G.; PAZIN-FILHO, A. New approaches to traditional learning – general aspects. Medicina (Ribeirão Preto), v. 47, n. 3, p.284-92, 2014
VILLELA, F. C. B., & ARCHANGELO, A. (2013). Fundamentos da escola significativa Loyola. 4ª Ed
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.