<b>A inclusão na perspectiva do novo paradigma da ciência</b>
Abstract
O estudo aborda o processo de transição paradigmática da ciência moderna para a ciência pós-moderna. Salienta as características do paradigma atual, a crise desse paradigma e aponta os contornos do paradigma emergente na perspectiva do sociólogo Boaventura Sousa Santos. Refere a Educação Inclusiva como um novo processo de produção e de apropriação do conhecimento e como uma nova forma de estar na relação.
Palavras-chave: Paradigma. Conhecimento. Educação Inclusiva.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Declaration of originality
We declare that all articles present in the journal Revista Educação Especial (UFSM) are originals and were not submitted for publishing on any other publication, as a whole or a fraction. We also declare that, after being published by Revista Educação Especial (UFSM), a paper will not be submitted to another journal within two years. After this time, our journal transfers the publishing rights to the authors, with a permit granted by the Editorial Council.
We also acknowledge that the originals’ submission to Revista Educação Especial (UFSM) implies on a transference of copyright for physical and digital publishing to the journal. In case of noncompliance, the violator will receive sanctions and penalties predicted by the Brazilian Copyright Protection Law (n. 9610, dated 19/02/98).