PETCast Nossos Mestres - Uniting students and professors during the pandemic

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2448190467956

Keywords:

Pandemia, Podcast, Integração, Edição de Áudio

Abstract

Podcasts can be defined as personalized radio programs, which are made available over the internet through different media. This media has become very popular in Brazil in recent years, and, with that in mind, the PETComp group decided to create its own podcast starting with the series “Nossos Mestres”. Developed in a pandemic context, the project seeks to bring professors closer to students, showing their hobbies and a little bit of their personal lives. Podcasts were performed live via Discord and recordings were made available on YouTube and Spotify, with positive feedback regarding their goal and realization.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Davi Marchetti Giacomel, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Estudante do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel

Daniel Carlos Chaves Boll, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Estudante do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel

Felipi Lima Matozinho, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Estudante do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel

Gustavo Lopes Nomelini, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Estudante do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel

Igor França Negrizoli, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Estudante do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel

Leonardo Vanzin, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Estudante do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel

Lucas Giovanini de Andrade Amorim, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Estudante do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel

Lucas Veit de Sá, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Estudante do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel

Marco Antonio Damo, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Estudante do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel

Mateus Edival Rodrigues da Silveira, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Estudante do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel

Mateus Karvat Camara, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Estudante do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel

Roberta Aparecida da Silva Alcantara, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Estudante do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel

Vinicius Muller de Freitas, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Estudante do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel

Marcio Seiji Oyamada, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE

Docente do curso de Ciência da Computação - UNIOESTE - Campus Cascavel. Tutor do grupo PETComp - UNIOESTE.

References

Carvalho, K. M. A. and Saldanha, G. S. (2018). som que o documento tem. Brazilian Journal of Information Science: research trends, 12(1):36–45.

Crook, J. (2021). Home. Disponível em https://www.audacityteam.org/. Consultado em29/09/2021.

Flores, T. C. P. (2014). A Nova Mídia Podcast: Um Estudo de Caso do Programa Matando Robôs Gigantes. Technical Report Monografia.

Pacceli Aguiar Freire, E. (2013). Conceito educativo de podcast: um olhar para aĺém do foco técnico. Educação, Formação & Tecnologias, pages 35–51.

ABPod(2020). PodPesquisa2020-2021.https://abpod.org/wp-content/uploads/2020/12/Podpesquisa-Produtor-2020-2021Abpod-Resultados.pdf. Consultado em 29/09/2021.

Published

2021-11-17

How to Cite

Giacomel, D. M., Boll, D. C. C., Matozinho, F. L., Nomelini, G. L., Negrizoli, I. F., Vanzin, L., Amorim, L. G. de A., de Sá, L. V., Damo, M. A., da Silveira, M. E. R., Camara, M. K., Alcantara, R. A. da S., de Freitas, V. M., & Oyamada, M. S. (2021). PETCast Nossos Mestres - Uniting students and professors during the pandemic. Revista ComInG - Communications and Innovations Gazette, 5(3), 90–99. https://doi.org/10.5902/2448190467956

Most read articles by the same author(s)