Diagnostics of the fitness of the objectives, contents and methodology used by the professors of the Mathematics Department of the Federal University of Santa Maria in the various courses where they work

Authors

  • Ana Maria Beltrame Departamento de Matemática, Centro de Ciências Naturais e Exatas - CCNE Universidade Federal de Santa Maria - UFSM, Santa Maria, RS.
  • Eleni Bisognin Departamento de Matemática, Centro de Ciências Naturais e Exatas - CCNE Universidade Federal de Santa Maria - UFSM, Santa Maria, RS.
  • Maria Júlia G. Piaggio Departamento de Matemática, Centro de Ciências Naturais e Exatas - CCNE Universidade Federal de Santa Maria - UFSM, Santa Maria, RS.
  • Noemy Santos Cabezas Departamento de Matemática, Centro de Ciências Naturais e Exatas - CCNE Universidade Federal de Santa Maria - UFSM, Santa Maria, RS.
  • Vanilde Bisognin Departamento de Matemática, Centro de Ciências Naturais e Exatas - CCNE Universidade Federal de Santa Maria - UFSM, Santa Maria, RS.
  • Ilda Righi Damke Departamento de Matemática, Centro de Ciências Naturais e Exatas - CCNE Universidade Federal de Santa Maria - UFSM, Santa Maria, RS.

DOI:

https://doi.org/10.5902/2179460X25034

Abstract

This paper presents a general evaluation of the Mathematics Department aiming at reestructuring its activities. Such an avaluation was made with basis on answers from coornators, professors and students from all courses to wich the Mathematics Department offers courses.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CASSIMIRO, Maria do Rosário. O processo educativo, Goiânia. UFG. 1979.

FÁVERO, Maria de Lourdes de A. Universidade e Poder. R.J. Achiamé. 1980.

FREIRE, Paulo. Educação como prática de liberdade. 11 ed. RJ. Paz e Terra. 1980.

____________ Conscientização. 3 ed. São Paulo. Moraes. 1980.

GADOTTI, Moacir. Educação e Sociedade. SP: Cortez & Moraes.1978.

_______________ Concepção dialética da educação. SP. Cortez & Moraes, 1983.

GARCIA, Walter E. (Organizador) Educação Brasileira Contemporânea. Organização e funcionamento. SP. McGraw-Hill do Brasil. 1978.

GOLDEMBERG, Maria Aurélia A & FRANCO, Maria Laura. Inovação Educacional. SP. Fundação Carlos Chagas. 1980.

SPERB, Dalila E. Problemas qerais de currículo, P.A. Globo. 1975.

LIMA, Venícios Artur de. Comunicação e Cultura: As idéias de Paulo Freire. RJ. Paz e Terra. 1981.

NIDELCOFF, Maria Tereza. Uma escola para o povo. 11 ed. SP. Brasiliense. 1981.

Published

1984-12-11

How to Cite

Beltrame, A. M., Bisognin, E., Piaggio, M. J. G., Cabezas, N. S., Bisognin, V., & Damke, I. R. (1984). Diagnostics of the fitness of the objectives, contents and methodology used by the professors of the Mathematics Department of the Federal University of Santa Maria in the various courses where they work. Ciência E Natura, 6(6), 41–50. https://doi.org/10.5902/2179460X25034