World Development Report 2017: Governance and the Law - Overview: Possible Implications for Educational and School Management

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316882X39923

Keywords:

Educational management, Schoolar management, World Bank, Governance

Abstract

This article aims a documental and a bibliographic research, as well discuss the possible implications of World Development Report in 2017: Governance and the Law – overview from World Bank in Educational and Schoolar management. The elements to effective implementation of Public Policies might be learned by governance, efficiency, effective, productivity, accountability and development concepts. Based in these concepts, the State partially fulfils his social function according with the organizational modus operandi stablished by international organisms like the World Bank.

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Author Biographies

Dhyovana Guerra, Universidade Estadual do Oeste do Paraná, Cascavel, PR

Doutoranda em Educação na Universidade Estadual do Oeste do Paraná – Unioeste – Campus de Cascavel. Graduação em Pedagogia e Mestrado em Educação. Pesquisadora no Grupo de Estudos e Pesquisas em Política Educacional e Social – GEPPES.

Amanda Melchiotti Gonçalves, Universidade Estadual do Oeste do Paraná, Cascavel, PR

Doutoranda em Educação na Universidade Estadual do Oeste do Paraná – Unioeste – Campus de Cascavel. Graduação em Pedagogia e Mestrado em Educação. Pesquisadora no Grupo de Estudos e Pesquisas em Política Educacional e Social – GEPPES.

Ireni Marilene Zago Figueiredo, Universidade Estadual do Oeste do Paraná, Cascavel, PR

Doutora em Educação. Docente do Colegiado do Curso de Pedagogia e do Programa de Pós-graduação em Educação   da Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) – Campus de Cascavel. Pesquisadora do Grupo de Estudos e Pesquisas em Política Educacional e Social – GEPPES.

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Published

2021-01-04

How to Cite

Guerra, D., Gonçalves, A. M., & Figueiredo, I. M. Z. (2021). World Development Report 2017: Governance and the Law - Overview: Possible Implications for Educational and School Management. Cadernos De Comunicação, 24(3). https://doi.org/10.5902/2316882X39923

Issue

Section

Artigos