The Transmedia consumption of the World of Warcraft franchise: perceptions of brazilian consumers

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2316882X37037

Keywords:

consumption, transmedia storytelling, World of Warcraft

Abstract

The purpose of this paper is to analyze the motivational factors that lead the players in the game World of Warcraft to consume their narratives in various media. The research is classified as exploratory and descriptive type through a questionnaire in four blocks with open and closed questions, applied to players from a group dedicated to the game, in a social network. It is concluded that one of the main factors that motivate the game consumption is your narrative and immersion that provides players.

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Author Biographies

Rafael Jose Bona, Universidade Regional de Blumenau, Blumenau, SC

Doutor em Comunicação e Linguagens (PPGCOM/UTP). Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE/FURB). Atua nos cursos de graduação e pós-graduação da UNIVALI e da FURB.

Éderson Luís da Silveira, Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis, SC

Doutor em Linguística pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), graduado em Letras Português pela Universidade Federal do Rio Grande (FURG).

Diogo de Azeredo Leão Coutinho, Universidade Regional de Blumenau, Blumenau, SC

Graduado em Publicidade e Propaganda (FURB).

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Published

2021-01-04

How to Cite

Bona, R. J., Silveira, Éderson L. da, & Coutinho, D. de A. L. (2021). The Transmedia consumption of the World of Warcraft franchise: perceptions of brazilian consumers. Cadernos De Comunicação, 24(3). https://doi.org/10.5902/2316882X37037

Issue

Section

Artigos