COVER GIRLS: THE EDITORIAL CHANGES ON GQ MAGAZINE BRAZIL

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2175497765765

Keywords:

men’s magazine, magazine cover, feminine,

Abstract

The present article assembles theories about magazine and editorial design by Fátima Ali (2009), Marília Scalzo (2004) and Yolanda Zappaterra (2014) along with the methodological approach by Martine Joly of image analysis, to investigate the representation of woman on the covers of man’s magazine, GQ Brazil, diachronically with their editorial line. The significant visual structures are related to sociocultural transformations about the perception of women in society, through studies from Judith Butler (1999) and Gilles Lipovetisky (1997), in association with the emergence of feminist debates in brazilian’s society. As a result of our analysis is noticeable some changes in the editorial position of the magazine, which indicate the need of a continuous search for a whorthier representation for gender equality and a need for review of the magazine target audience.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Sandra Depexe, Universidade Federal de Santa Maria

Doutora em Comunicação e docente do Departamento de Ciências da Comunicação e do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria.

Alexandra Martins Vieira, Universidade Federal de Santa Maria

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria. Bacharel em Comunicação Social - Produção Editorial, pela mesma universidade. Bolsista Capes.

Marina Judiele dos Santos Freitas, Universidade Federal de Santa Maria

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria. Bacharel em Comunicação Social - Produção Editorial pela Universidade Federal de Santa Maria.

Laura Simon Marques, Unisinos.

Pós-graduanda em Relações Internacionais e Diplomacia pela UNISINOS. Bacharel em Comunicação Social -
Produção Editorial pela Universidade Federal de Santa Maria.

Published

2022-03-31 — Updated on 2022-04-21

Versions

How to Cite

Depexe, S., Vieira, A. M., Freitas, M. J. dos S., & Marques, L. S. (2022). COVER GIRLS: THE EDITORIAL CHANGES ON GQ MAGAZINE BRAZIL. Animus.Inter-American Journal of Media Communication, 21(45). https://doi.org/10.5902/2175497765765 (Original work published March 31, 2022)

Issue

Section

As muitas dimensões do Jornalismo de Revista