Visibility strategies of science blogs networks

Authors

  • Natalia Flores Pós Doutoranda pela Universidade Federal de Santa Maria.
  • Maria Ivete Fossá Professora da Pós Graduação em Comunicação da UFSM/ Doutora em Administração pela UFSM

DOI:

https://doi.org/10.5902/2175497726173

Keywords:

Blogs de ciência. Divulgação científica. Estratégias de visibilidade.

Abstract

We investigate the visibility strategies of the condominiums of science blogs Science Blogs Brasil and Blogs de Ciência da Unicamp. From the analysis of the textual, architectural and iconotextual elements of its digital scenography, it is shown that these spaces construct visibility strategies for a collective subject - represented by the condominium figure and the research institution - and for an individual subject, of bloggers and research labs. The collective subject builds meanings of a participatory community in the Science Blogs, and of an institutional community with well delimited boundaries in the Blogs de Ciência da Unicamp.

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Author Biography

Natalia Flores, Pós Doutoranda pela Universidade Federal de Santa Maria.

É Doutora em Comunicação pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Se dedica principalmente às áreas de jornalismo científico e divulgação científica, identidade da ciência, discurso.

Published

2017-12-19

How to Cite

Flores, N., & Fossá, M. I. (2017). Visibility strategies of science blogs networks. Animus.Inter-American Journal of Media Communication, 16(32). https://doi.org/10.5902/2175497726173

Issue

Section

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