A educação e a sociedade atual frente às novas tecnologias

Autores

  • Lara Weiler Faculdade Internacional de Curitiba

DOI:

https://doi.org/10.5902/1516849228334

Palavras-chave:

Educação, Novas tecnologias, Sociedade

Resumo

This paper is about children’s education face new technologies. In the beginning of historic times the education and formation of children suffered changes that day by day facilitate more its cognitive development and learning in school context. The children get involved then their wishes of learning and going to school have increased. Currently, it has been discussed and invested in new technologies to education, mainly to children of elementary education that since early have contact with computerization and new technologies. The use of new technologies made possible the change of information trough participation in discussion, lists of e-mail or chats that allow to talk by computer. We can observe development of programs in away education, on- line, through computers occur communication between teacher and student the class not presence form students each time more. The facilities of access webs and advances in telecommunication change the concepts of presence and distance in education developing reasoning, creativity, intelligence and motor coordination. Learning is reorganize the structures of knowledge interacting thought styles, knowing and the know to made that occur trough dialogue process among people. Therefore, the internet has big qualities and varieties but many times occur lack of structure, orientation and instruction to its users. The use of internet in education and its development facilitated interaction of teacher, computer and student being possible to verify and organize better this system clarifying doubts and direction the student to think and learn to learn.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Lara Weiler, Faculdade Internacional de Curitiba

Especialização em Gestão do Trabalho pedagógico: orientação e supervisão escolar. Faculdade Internacional de Curitiba

Referências

BRASIL. Estatuto da Criança e do Adolescente. Lei n. 8.069, de 13 de julho de 1990. Dispõe sobre o Estatuto da Criança e do Adolescente e dá outras providências. Brasília, 13 de julho de 1990. Conselho Municipal dos Direitos da Criança e do Adolescente. Santa Maria: Pallotti, 2002.

FRAWLEY, William. Vigotsky e a Ciência Cognitiva. Porto Alegre: ARTMED, 2000.

FREIRE, Paulo. A importância do ato de ler. São Paulo: Cortez, 1982.

KENSKY, Vani Moreira. Novas Tecnologias. O redimensionamento do espaço e do tempo e os impactos no trabalho docente. In: Revista Brasileira de Educação nº 7. Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação, jan.-abr., 1998.

LÉVY, Pierre. As tecnologias da inteligência: o futuro do pensamento na era da informática. Rio de janeiro: 34, 1994.

MACHADO, Nilson José. Conhecimento e Valor. São Paulo: Moderna, 2004.

MORAIS, M. C. O paradigma educacional emergente. São Paulo: Papirus, 2000.

MORAN, J. M. Mudanças na comunicação pessoal: gerenciamento integrado da comunicação pessoal, social e tecnológica. São Paulo: Paulinas, 1998.

MUNHOZ, Siemsen Antonio. Tecnologias aplicadas à educação, educação e tecnologia na sociedade da informação. Curitiba: IBPEX, 2002.

PALAZZO, L. A. M. Modelos proativos para hipermídia adaptativa. Tese de Doutorado. PGCC da UFRGS, janeiro de 2000.

STERNBERG, Robert. Psicologia Cognitiva. Porto Alegre: ARTMED, 2000.

Downloads

Publicado

2017-07-28

Como Citar

Weiler, L. (2017). A educação e a sociedade atual frente às novas tecnologias. Linguagens & Cidadania, 8(1). https://doi.org/10.5902/1516849228334