The music in Caminhos cruzados and O prisioneiro

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/1679849X74007

Keywords:

Caminhos cruzados, O prisioneiro , Music

Abstract

This work proposes to analyze the presence of music in two novels by Erico Veríssimo, Caminhos cruzados, published in 1935 and O prisioneiro, published in 1967, comparing the similarities and dissimilarities of the use of music in these two works.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Gérson Werlang, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Professor do Curso de Música da UPF e doutorando em Letras na UFSM.

References

AGUIAR, Flávio. Caminhos literários. Zero Hora, Porto Alegre, 30 abr. 2005.

BILLARD, François. A vida cotidiana no mundo do jazz. São Paulo: Companhia das Letras, 2001.

CHAVES, Flávio Loureiro. Erico Veríssimo: o escritor e seu tempo. Porto Alegre: Ed. Universidade/UFRGS, 2001.

CANDIDO, Antonio. Literatura e sociedade. 8 ed. São Paulo: TA Queiroz, 2000.

FRIEDLANDER, Paul. Rock and Roll, uma história social. 3 ed. Rio de Janeiro: Record, 2004.

MUGGIATI, Roberto. Jazz, uma história em quatro tempos. Porto Alegre: L&PM, 1985.

SADIE, Stanley (org.). Dicionário Grove de música. Rio de Janeiro: Zahar, 1994.

VELLINHO, Moisés. Letras da Província. 2 ed. Porto Alegre: Globo, 1960.

VERISSIMO, Erico. Caminhos cruzados. 27 ed. Porto Alegre: Globo, 1985.

VERISSIMO, Erico. O prisioneiro. 21 ed. São Paulo: Globo, 1997.

Published

2006-01-01

How to Cite

Werlang, G. (2006). The music in Caminhos cruzados and O prisioneiro. Literatura E Autoritarismo, (7). https://doi.org/10.5902/1679849X74007