Rondon Project: a possibility for academic learning

Authors

  • Andrieli Daiane Zdanski de Souza Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS
  • Cláudia Medeiros Centeno Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS
  • Arnaldo Júnior de Lima Pilecco Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS
  • Paulo Gaiger Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS
  • Teila Ceolin Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

DOI:

https://doi.org/10.5902/2179769216304

Keywords:

Health education, Education, higher, Health promotion

Abstract

Aim: this study aims to describe the experience of students and professors during the development of the Rondon Project in a municipality located in the north region of Tocantins(TO). Method: it is an experience report, which was developed during November 2010 to January 2011. In this mission participated undergraduate students from the Universidade Federal de Pelotas (UFPel) and Escola Superior de Agricultura Luiz de Queiroz (ESALQ) of Universidade de São Paulo (USP), besides four professors who supervised the activities. Results: the experience students acquired in Rondon project, the work’s methodology, the participation of several courses, and the student and professor learning. The Rondon Project has been showing satisfactory results, stimulating critical and reflexive students’ skills, preparing them to handle different realities existing in Brazil. Final Remarks: students and professors learnt together with the community, exchanging knowledge and becoming professionally and personally more experienced

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Andrieli Daiane Zdanski de Souza, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

Mestre em Ciências da Saúde pela Faculdade de Enfermagem da Universidade Federal de Pelotas (UFPel).Especialista em Saúde da Família pelo Departamento de Medicina Social da UNASUS.

Cláudia Medeiros Centeno, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

Enfermeira. Mestre em Enfermagem. Técnica administrativa da Universidade Federal de Pelotas (UFPel).

Arnaldo Júnior de Lima Pilecco, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

Enfermeiro pela Universidade Federal de Pelotas (UFPel).

Paulo Gaiger, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

Doutor em Ócio e Potencial Humano pela Universidade de Deusto, Bilbao Espanha (reconhecido como doutorado em educação pela PPG/FACED/UFRGS); Diretor adjunto do Núcleo de Artes Cênicas do Centro de Artes da UFPel; Professor do Curso de Teatro da UFPel; Coordenador do Núcleo Rondon da UFPel; cantor, ator e diretor teatral.

Teila Ceolin, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

Doutoranda em Enfermagem pelo PPG FEn-UFPel. Profª Assistente da FEn/UFPel

Published

2015-10-01

How to Cite

Souza, A. D. Z. de, Centeno, C. M., Pilecco, A. J. de L., Gaiger, P., & Ceolin, T. (2015). Rondon Project: a possibility for academic learning. Revista De Enfermagem Da UFSM, 5(3), 573–579. https://doi.org/10.5902/2179769216304

Issue

Section

Relato de experiência

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.