Analysis of environmental vision under the perspective of sustainability: the acquisition of disposal of electronic

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236117015540

Keywords:

Environmental Education, Electronic Products, Social and Environmental Vision, Sustainability.

Abstract

Technological progress enhances production and offer increasingly innovative electronic equipment, intensifying in the consumer market, the constant replacement of product data as “obsolete” by technological innovations. Through this constant turnover, this research aimed to identify the environmental vision of academics students of Directors of an Institution of Higher Education of Santa Maria, on the use of electronics in relation to the acquisition, maintenance and disposal conscious . Methodologically, the research is characterized as a case study applied exploratory mode, with the nature of qualitative approach. The study showed the main determinants for the purchase of electronic equipment factors, highlighting the brand and the price. Moreover, although most academic seek maintenance as an alternative way to increase the useful life of the equipment, there are limitations as to how to dispose of electronic waste, which leads to the conclusion that new practices and actions can be stimulated in the environmental area, as individual attitudes towards consumption may be added to the collective and contribute to preserving the environment. In this context, it elucidates that environmental education is fundamental to the development of a sustainable vision, providing new conceptions of the social and environmental behavior.

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Author Biographies

Sérgio Luiz Jahn, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Possui graduação em Engenharia Química pela Universidade Federal de Santa Maria (1984), mestrado em Engenharia Química pela Universidade Federal de São Carlos (1987) e doutorado em Engenharia Química pela Universidade Federal de São Carlos (1998). Atualmente é professor Titular da Universidade Federal de Santa Maria. Tem experiência na área de Engenharia Química, com ênfase em Petróleo e Petroquímica, atuando principalmente nos seguintes temas: fotocatalise, degradação fotocatalitica, produção de etanol a partir de amiláceas e fermentação no estado sólido. 

Juliana Sales Jacques, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Licenciada em Letras - Língua Portuguesa -, pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) (2011). Mestra (2014) e Doutora em Educação (2017), pelo Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE) da UFSM. Professora Adjunta no Departamento de Administração Escolar (ADE) do Centro de Educação (CE) da UFSM, atuando na formação de professores em disciplinas das áreas de Políticas Públicas Educacionais, Gestão Educacional/Escolar e Pesquisa Educacional. É professora permanente no Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE/CE/UFSM), pesquisando as temáticas: Políticas públicas educacionais; Práticas pedagógicas de Língua Portuguesa na Educação Básica; Práticas pedagógicas mediadas pelas tecnologias educacionais em rede; (Co)Autoria de Recursos Educacionais Abertos (REA). Também integra o Grupo de Estudos e Pesquisas em Tecnologias Educacionais em Rede (GEPETER - CNPq/UFSM); participa do colegiado e do Núcleo Docente Estruturante (NDE) do curso de Letras Português e Literaturas a distância/UAB/UFSM e é Editora de Seção da Revista Educação/CE/UFSM

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Published

2015-07-27

How to Cite

Jacques, E. de A., Jahn, S. L., & Jacques, J. S. (2015). Analysis of environmental vision under the perspective of sustainability: the acquisition of disposal of electronic . Revista Eletrônica Em Gestão, Educação E Tecnologia Ambiental, 19(1), 105–113. https://doi.org/10.5902/2236117015540

Issue

Section

ENVIRONMENTAL MANAGEMENT

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