Improving teaching and management work in a public school in Santa Catarina through a customer satisfaction survey

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133853179

Keywords:

qualidade do serviço, práticas de gestão escolar, organização do trabalho pedagógico.

Abstract

The Manoel Vicente Gomes School, from the public system in the state of Santa Catarina, implemented an evaluating practice of the services quality called Teachers Feedback. The current version of the Project is a data generation tool developed by managers and validated by the school community, as a practice that allowed the development of a collective view of teachers and managers services quality from studentes and teachers perpective. The research presentes the process of data gathering and project implementation in 2019, also discusses the results found and its analysis by the management. In conclusion, this result shows how important a quality service survey is for the school organization to rethink management’s practice.

Key-words:  service of quality; school management practices; organisation of pedagogical work.

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Author Biographies

Flávio Booz, Secretaria de Estado da Educação – SED/SC, Santa Catarina, Brasil.

Flávio Booz, graduado em Informática pelo Centro Universitário Leonardo da Vinci - UNIASSELVI, em Pedagogia pela Faculdade Internacional de Curitiba - FACINTER, pós- graduado em Mídias na Educação pelo Instituto Federal de Santa Catarina - IFSC e em Práticas Pedagógicas Interdisciplinares pela Faculdades Dom Bosco. Assistente de Educação na Secretaria de Estado da Educação – SED/SC.

Rozane Fermino, Secretaria de Estado da Educação – SED/SC, Santa Catarina, Brasil.

Rozane Fermino da Silva, graduada em Letras: Português e Inglês pela Faculdade de Administração, Ciências, Educação e Letras - FACEL, em Pedagogia pela Faculdade Educacional da Lapa – FAEL e Pós-graduada em Metodologia do ensino de português e inglês pela Faculdade Venda Nova do Imigrante – FAVENI. Professora na Secretaria de Estado da Educação – SED/SC.

Camila Grimes, Fundação Universidade Regional de Blumenau (FURB), Blumenau, Santa Catarina, Brasil.

Camila Grimes, graduada em Ciências Biológicas - Licenciatura e Bacharelado (2010) e mestre em Educação (2013) pela Fundação Universidade Regional de Blumenau. Atualmente é doutoranda em Educação pela Fundação Universidade Regional de Blumenau, participa do grupo de pesquisa Linguagens, Arte e Educação e tem experiência na área de processos de ensinar e de aprender na perspectiva da teoria Histórico-Cultural. É professora efetiva de Ciências e Biologia no estado de Santa Catarina e está como assessora de direção na Escola de Educação Básica Manoel Vicente Gomes.

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Published

2021-01-08

How to Cite

Booz, F., Fermino, R., & Grimes, C. (2021). Improving teaching and management work in a public school in Santa Catarina through a customer satisfaction survey. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 10(19), e53179, p. 1–15. https://doi.org/10.5902/2318133853179