trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133867223

Keywords:

Políticas educacionais, formação continuada de professores, Seduc-SP.

Abstract

The teachers’ continuing training has been constituted in government projects focused on improving the education quality. This subject is not new, but in recent decades, it has gained prominence in the scope of public education policies. Through documentary and bibliographic exploration, this article aimed to analyze the trajectory of the TCT policies of the São Paulo Education Department. The analyzes show that these actions are inserted in government projects and programs with an emphasis on Seduc/SP's educational and curricular policies. It concludes that, due to rationality, efficiency, demand for results Seduc/SP's TCT policies have not innovated.

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Author Biographies

Nonato Assis de Miranda, Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)

Doutor em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (Unicmap), Professor e Coordenador do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS).

André dos Anjos Cangueiro Silva, Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)

Mestre em Educação pela Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS); Professor do Curso de Pedagogia da Universidade Paulista (UNIP)

Ana Silvia Moço Aparício, Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)

Docente do Mestrado Profissional em Educação da Universidade Municipal de São Caetano do Sul.

Leliane Aparecida Gliosce Moreira, Universidade Paulista (UNIP)

Doutorado em Psicologia pelo Instituto de Psicologia da USP: Docente do Curso de Psicologia da Universidade Paulista (UNIP)

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Published

2021-11-03

How to Cite

Miranda, N. A. de, Silva, A. dos A. C., Aparício, A. S. M., & Moreira, L. A. G. (2021). trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 10(19), e67223, p. 1–16. https://doi.org/10.5902/2318133867223