Evaluation process used by teachers of middle school in the lessons of physical education of the state network of teaching of Santa Rosa do Sul/SC

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2318133835180

Abstract

The objective of this article was to analyze the evaluation process used by Physical Education teachers with the high school students of the Santa Rosa do Sul State School of Education. The study was developed through field research with a qualitative approach. The main results about the evaluation process were: among the institution's PPP chapters, only three evaluation instruments are cited; as for the students' knowledge about the evaluation, we realize that there is a basic understanding; the self-assessment is used only by one of the teachers; regarding the evaluative criteria we identify that are defined from documents such as PCNs and National Curricular Base.

Key-words: evaluation system; evaluation; self-evaluation; high school.

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Author Biographies

Leonan Peres Santana, Universidade do Extremo Sul Catarinense

licenciado em Eucação Física pela Unesc. Residente na cidade de Santa Rosa do Sul/SC.

Robinalva Ferreira, Universidade do Extremo Sul Catarinense

Professora universitária, com formação inicial em Educação Física, mestre e doutora em educação, há 21 anos trabalhando na UNESC, Criciúma/SC. Destes, 14 anos foram na gestão, desde coordenadora de curso de graduação, coordenadora de ensino da Unidade Acadêmica, assessora da pró-reitoria de graduação até a gestão superior como pró-reitora de graduação por seis anos, isto de 2002 a 2016. As disciplinas da docência são integrantes do currículo dos cursos de licenciatura e Metodologia Científica e da Pesquisa nos demais cursos. As pesquisas estão relacionadas a docência no ensino superior acerca da avaliação, práticas pedagógicas, metodologias ativas entre outros. Sou avaliadora do CEE/SC e integrante do BASIs.

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Published

2019-01-06

How to Cite

Santana, L. P., & Ferreira, R. (2019). Evaluation process used by teachers of middle school in the lessons of physical education of the state network of teaching of Santa Rosa do Sul/SC. Regae: Revista De Gestão E Avaliação Educacional, 1(1), 1–15. https://doi.org/10.5902/2318133835180