Facebook "green yellow" and the preference of use for the Brazilians

Authors

  • Naiara Silva Ferreira Universidade da Amazônia - UNAMA
  • Emílio José Montero Arruda Filho Universidade da Amazônia - UNAMA
  • Milton Cordeiro Farias Filho Universidade da Amazônia - UNAMA

DOI:

https://doi.org/10.5902/1983465912278

Abstract

The social network Facebook comprises a large web users worldwide, corresponding to approximately 1,4 billions of users. The Brazil is the second most visited site by Internet users and the preferred network among those who seek interaction, sociability and entertainment. In this context, the object of the study was to analyse the usability of Facebook among brazilians users in online environments, given that intense connection share content and range of information available on the organizations website. Two complementary qualitative methods were developed, with the first based on netnographic research and the second applying questionnaires via Facebook and email. Results show seven (7) categories of users that emphasize the different behaviors of use and treat the values that stimulate or repress the usability. In this context, these groups of users open approaches to the various possibilities of organizations to reach consumers generating insights for marketing.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Naiara Silva Ferreira, Universidade da Amazônia - UNAMA

Mestranda em Administração na linha de pesquisa de Gestão Organizacional, bolsista CAPES/PROSUP (UNAMA). Graduada em Relações Internacionais. É pesquisadora do Grupo de Pesquisa em Marketing Tecnológico (GPMKT)

Emílio José Montero Arruda Filho, Universidade da Amazônia - UNAMA

Pós-Doutorando na Fundação Getúlio Vargas (FGV-EAESP) no departamento de mercadologia (MCD). Doutor em Marketing para Estratégia de Empresas pela Università Degli Studi di Bergamo (Italy). É professor pesquisador da Universidade da Amazônia (UNAMA)

Milton Cordeiro Farias Filho, Universidade da Amazônia - UNAMA

Doutor em Desenvolvimento Sustentável do Trópico Úmido (UFPA). Docente Permanente do Programa de Mestrado em Administração (UNAMA) e Docente Colaborador do Mestrado em Ciência Política (UFPA)

Published

2017-10-24

How to Cite

Ferreira, N. S., Arruda Filho, E. J. M., & Farias Filho, M. C. (2017). Facebook "green yellow" and the preference of use for the Brazilians. Revista De Administração Da UFSM, 10(3), 452–473. https://doi.org/10.5902/1983465912278

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)