All utopias are depressing
DOI:
https://doi.org/10.5902/2595523341518Keywords:
Contemporary art, Art and Technology, DriftAbstract
Bordes (All utopias are depressing), work that I did in co-authorship with Marlin Velasco, arose within the framework of a creation / research project registered within the research program of the National University of Tres de Febrero. The project proposed a work dynamic based on the concept of drift. He addressed specific problems in his own open environment from which creative experimentation strategies were implemented in the field of art, action, technology and territory, putting into crisis traditional notions of institutionalized cartography and how these resonate in the local scenario from Buenos Aires.Downloads
References
BuckMorss, Susan. “La ciudad como mundo de ensueño y catástrofe.” In VV.AA. Walter Benjamin, escritor revolucionario. Buenos Aires: Interzona, 2005.
Careri, Francesco. Pensar, detenerse. Barcelona: Gustavo Gili, 2016.
Deleuze, Gilles. “Conversaciones con Claire Parnet”, 1990. Disponible en hhttp://estafeta-gabrielpulecio.blogspot.com/2009/08/gilles-deleuze-abecedario-entrevistas.html (consultado el 23 de septiembre 2019).
Guattari, Felix y Rolnik, Suely. Micropolítica: cartografias do desejo. Petrópolis: Vozes, 1996.
Perec, Georges. Pensar/clasificar. Barcelona: Gedisa, 1991.
Rivera Cusicanqui, Silvia. Sociología de la imagen: miradas ch’ixi desde la historia andina. Buenos Aires: Tinta limón, 2015.
Rivera Cusicanqui, Silvia .Un mundo ch’ixi es posible. Buenos Aires: Tinta Limón, 2019.
Tuters, Marc (20. “Forget Psychogeography: The Object-Turn in Locative Media”. 2011. Disponible en http://web.mit.edu/comm-forum/legacy/mit7/papers/Tuters_DMI_MIT7.pdf (consultado el 23 de septiembre 2019).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).