When in a small library illuminated by a yellow light... or, wanderings in the impossibility of an article or research methodology

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2595523338592

Keywords:

Contemporary art, Aesthetics, Daydream

Abstract

I think this text is one of those cases that does not contain a summary; who does not go out with him to walk at three o'clock on a sunny Sunday, nor whisper in his ear words at nightfall. No, this text does not lend itself to a summary; I would say, that it does not support a summary; who by his own incompleteness and flight, daydream and color, is unaware of what might be a summary. I therefore sincerely apologize for not being able to introduce you.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Mesac Roberto Silveira Júnior, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, RS

Professor Adjunto do curso de Licenciatura em Teatro do Departamento de Arte Dramática da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Pós-doutor com pesquisa sobre Epistemologias reticulares: o imaginário dionisíaco, a comunicação e a educação junto a Université Sorbonne Paris. Doutor em Educação pela Universidade de São Paulo na linha Educação, cultura e organização, com pesquisa sobre as imagens dos deslocamentos humanos e suas implicações educacionais (A travessia que mancha o corpo: imagens da imigração e a educação transitória). Mestre em Educação pela Universidade de São Paulo (2006) na linha Educação, cultura e organização, com pesquisa sobre a arte de rua e a educação (O corpo que mancha a travessa: arte de rua e educação em um outro lugar). Especialista em Educação Superior pelo Instituto Brasileiro e Pós-Graduação e Extensão (2000). Bacharel em Teologia pela Universidade Metodista de São Paulo (1984) e Licenciado em Educação Artística com habilitação em Artes-Cênicas pela Faculdade de Artes do Paraná (2004). 

Published

2019-07-19

How to Cite

Silveira Júnior, M. R. (2019). When in a small library illuminated by a yellow light. or, wanderings in the impossibility of an article or research methodology. Contemporânea - Revista Do PPGART/UFSM, 2(3), e9. https://doi.org/10.5902/2595523338592

Issue

Section

Written Essay