The creation of a scientific journal aimed at the socialisation of knowledge produced by undergraduate students

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2448190463333

Abstract

The Journal Pindorama: Social Work in Feature is an initiative of the Educational Tutorial Program in Social Work (ETP/SW) at the Federal University of Santa Catarina (FUSC). It seeks to constitute as a scientific  journal for Undergraduate students of the course of Social Work at FUSC. This journal takes part in the Social Work knowledge field and proposes to receive and publish articles, description of experiences and reviews resulting from the academic experiences of the students of the course. Therefore this article presents the process of construction of the journal, its editorial policy, as well as the development of editorial activities for receiving, evaluating and launching its inaugural issue.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Márcio dos Santos Siqueira, Universidade Federal de Santa Catarina

Graduando do Curso de Serviço Social da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Petiano voluntário do Programa de Educação Tutorial em Serviço Social. Bolsista de extensão na Revista Katálysis. Integrante do Grupo de Estudos e Pesquisas em Serviço Social (GEPSS). Integrante do Núcleo de Estudos e Pesquisa: Trabalho, Questão Social e América Latina (NEPTQSAL).

Mariana Pfeifer, Universidade Federal de Santa Catarina

Graduada e Mestre em Serviço Social pela Universidade Federal de Santa Catarina. Doutora em Educação pela Universidade Federal do Paraná. Docente do Departamento de Serviço Social no curso de Graduação e colaboradora no Programa de PósGraduação em Serviço Social. Tutora do Programa de Educação Tutorial em Serviço Social. Integrante do Grupo de Estudos e Pesquisas em Serviço Social (GEPSS). E-mail: mariana.pfeifer@ufsc.br

Cláudia Burgos, Universidade Federal de Santa Catarina

Tecnóloga em Gatronomia. Graduanda do Curso de Serviço Social da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Petiana Bolsista do Programa de Educação Tutorial em Serviço Social. Bolsista Estagiária no Ministério Público de Santa Catarina. Integrante do Grupo de Estudos e Pesquisas em Serviço Social (GEPSS). Integrante do Núcleo de Estudos da Criança e Adolescente e Família.

Ana Cecíia de Araújo Teixeira, Universidade Federal de Santa Catarina

Graduanda do Curso de Serviço Social da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Bolsista do Programa de Educação Tutorial em Serviço Social

Mislaine Ingre Goncalves, Universidade Federal de Santa Catarina

Graduanda do Curso de Serviço Social da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC).
Bolsista do Programa de Educação Tutorial em Serviço Social (PET-SSO)

References

Baptista, Myrian Veras (1992). A produção do conhecimento social contemporâneo e sua ênfase no serviço social. In: Caderno ABESS, nº.5, Cortez: São Paulo.

Iamamoto, Marilda Villela. (2006) “As dimensões ético-políticas e teórico-metodológicas no Serviço Social contemporâneo”. In: Serviço Social e saúde: formação e trabalho profissional. São Paulo: Cortez.

Kameyama, Nobuco. (1998) “A trajetória da produção de conhecimentos em Serviço Social”. Cadernos Abess, n. 8, p. 33-76, 1998.

Lara, Ricardo. (2008) “A produção do conhecimento em Serviço Social: o mundo do trabalho em debate”. Tese – Doutorado – Serviço Social – Faculdade de História, Direito e Serviço Social – Franca: UNESP.

Netto, José Paulo (2002). “Ditadura e Serviço Social: uma análise do Serviço Social no Brasil pós-64”. 6ª Ed. São Paulo, Cortez, 2002.

Silva, José Fernando Siqueira da. (2007) “Pesquisa e produção do conhecimento em Serviço Social”. Textos & Contextos, Porto Alegre, v. 6, n. 2, p. 282-297.

Published

2021-05-10

How to Cite

Siqueira, M. dos S., Pfeifer, M., Burgos, C., Teixeira, A. C. de A., & Goncalves, M. I. (2021). The creation of a scientific journal aimed at the socialisation of knowledge produced by undergraduate students. Revista ComInG - Communications and Innovations Gazette, 5(2), 84–93. https://doi.org/10.5902/2448190463333