O videoclipe e os estudos culturais da comunicação em Kaplan e Goodwin
DOI:
https://doi.org/10.5902/2175497790353Keywords:
Videoclip, Specialized literature, Cultural studiesAbstract
We searched to present in this work a selective story on the way as specialized literature observed and argued the phenomenon of videoclip, revising the concepts with that some seminal workmanships analyze the videomusic in the period that goes of the end of years 1980 until the middle of years 1990.
Downloads
References
BAUDRILLARD, Jean: A sociedade de consumo. Lisboa: Edições 70, 1995. Da sedução. São Paulo: Papirus, 1992.
COELHO, Teixeira. Moderno pós-moderno. São Paulo: Iluminuras, 1995.
CONNOR, Steven. Cultura pós- moderna. São Paulo: Loyola,1989.
DEBRAY, Régis: Vida e morte da imagem. Petrópolis: Vozes, 1994.
FEATHERSTONE, Mike. Cultura de consumo e pós-modernismo. São Paulo: Studio Nobel, 1995.
HARVEY, David. Condição pós- moderna. São Paulo: Loyola, 1989.. JAMESON, Fredric: Pós-modernismo a lógica cultural do capitalismo tardio.São Paulo: Ática, 1997.
JOLY, Martine: Introdução à análise da imagem. Campinas: Papirus, 1996..
KUMAR, Krishan. Da sociedade pós-industrial à pós-moderna: novas teorias sobre o mundo contemporâneo. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 1997.
LIPOVETSKY, Gilles. O império do efêmero: a moda e seu destino na sociedade pós-moderna. São Paulo: Companhia das Letras, 1989.
RAHDE, Maria B. F. Imagem: estética moderna & pós-moderna. Porto Alegre: Edipucrs, 2000..
SOARES, Thiago. Videoclipe - O Elogio da Desarmonia. Recife: ......,2004. EDITORA????
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Animus.Inter-American Journal of Media Communication

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors of texts approved by the referees of Animus - Inter-American Journal of Media Communication automatically concede, and without any charge, the right to the first publication of the submitted material.