O videoclipe e os estudos culturais da comunicação em Kaplan e Goodwin

Authors

  • Michele Kapp Trevisan

DOI:

https://doi.org/10.5902/2175497790353

Keywords:

Videoclip, Specialized literature, Cultural studies

Abstract

We searched to present in this work a selective story on the way as specialized literature observed and argued the phenomenon of videoclip, revising the concepts with that some seminal workmanships analyze the videomusic in the period that goes of the end of years 1980 until the middle of years 1990.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Michele Kapp Trevisan

Advertising professional, Master in Social Communication from PUCRS.

References

BAUDRILLARD, Jean: A sociedade de consumo. Lisboa: Edições 70, 1995. Da sedução. São Paulo: Papirus, 1992.

COELHO, Teixeira. Moderno pós-moderno. São Paulo: Iluminuras, 1995.

CONNOR, Steven. Cultura pós- moderna. São Paulo: Loyola,1989.

DEBRAY, Régis: Vida e morte da imagem. Petrópolis: Vozes, 1994.

FEATHERSTONE, Mike. Cultura de consumo e pós-modernismo. São Paulo: Studio Nobel, 1995.

HARVEY, David. Condição pós- moderna. São Paulo: Loyola, 1989.. JAMESON, Fredric: Pós-modernismo a lógica cultural do capitalismo tardio.São Paulo: Ática, 1997.

JOLY, Martine: Introdução à análise da imagem. Campinas: Papirus, 1996..

KUMAR, Krishan. Da sociedade pós-industrial à pós-moderna: novas teorias sobre o mundo contemporâneo. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 1997.

LIPOVETSKY, Gilles. O império do efêmero: a moda e seu destino na sociedade pós-moderna. São Paulo: Companhia das Letras, 1989.

RAHDE, Maria B. F. Imagem: estética moderna & pós-moderna. Porto Alegre: Edipucrs, 2000..

SOARES, Thiago. Videoclipe - O Elogio da Desarmonia. Recife: ......,2004. EDITORA????

Published

2024-12-18

How to Cite

Trevisan, M. K. (2024). O videoclipe e os estudos culturais da comunicação em Kaplan e Goodwin. Animus.Inter-American Journal of Media Communication, 4(1). https://doi.org/10.5902/2175497790353

Issue

Section

Free Articles