Produção Textual e leitura no contexto escolar

Autores/as

  • Eliane Fiorese Universidade de Cruz Alta

DOI:

https://doi.org/10.5902/1516849228310

Palabras clave:

Theory, Practice, Teaching, Education

Resumen

Education must happen with responsibility, because it requires from educator a constant dedication and improvement. We know the school environment may propitiate the development of efficient practices, which aims interaction of the person with the society, which it lives. In this article they settled down considerations on the reading and production text, aiming to establish the importance to these relations and to address a new one to look front to the educational process for the current day.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Citas

BAMBERGER, Richard. Como Incentivar o Hábito da Leitura. São Paulo: Cultrix, 1987.

FAULSTICH, Emile L. de J. Como Ler, Entender e Redigir um Texto. Petrópolis: Editora Vozes, 2004.

JOLIBERT, Josette. Formando Crianças Produtoras de Textos. Porto Alegre: ARTMED, 1994.

AGUIAR, Vera Teixeira de & BORDINI, Maria da Glória. A formação do leitor: alternativas metodológicas. Mercado Aberto. Porto Alegre, 1993.

LIMA, Regina Vilhaça. Oficina de Textos. Belo Horizonte, MG, 2004.

MARTINS, Dileta Silveira e ZILBERKNOP, Lúbia Scliar. Português Instrumental: Porto Alegre: Sagra Luzzatto, 2001.

PLATÃO & FIORIN. Para Entender o Texto: Leitura e Redação. São Paulo: Editora Ática, 2003.

RANGEL, Mary. Dinâmicas de Leitura para Sala de Aula. Petrópolis: Editora Vozes, 2001.

RICHTER, Marcos Gustavo. Ensino do Português e Interatividade. Santa Maria: Editora UFSM, 2000.

Publicado

2017-07-26

Cómo citar

Fiorese, E. (2017). Produção Textual e leitura no contexto escolar. Linguagens & Cidadania, 9(2). https://doi.org/10.5902/1516849228310