Os três olhares: o uso da imagem no ensino de língua portuguesa

Márcio Fagundes Barcelos

Resumo


The main point of this article is to present relationship aspects between images and texts production. It is based on the Os Três Olhares technique to that the students can make a text with the interaction with the looking object: the image. This technique is used like way to be easy the texts production among High School students who want to get in the university. It’s necessary because develop the internal feelings between the students in little groups or students alone to reach wanted results in the classroom.

Palavras-chave


Interaction; Images; Texts production; Groups

Texto completo:

PDF

Referências


ACEVEDO, Juan. Como Fazer Histórias em Quadrinhos. São Paulo: Global Editora, 1990.

DIAS-PINO, Wlademir. Processo: Linguagem e Comunicação. Petrópolis: Vozes, 1973.

McCLOUD, Scott. Desvendando os Quadrinhos. São Paulo: Mbooks, 2005.

MOYA, Álvaro de. História da História em Quadrinhos. São Paulo: Ed. Brasiliense, 1993.

PEREIRA, Gil Carlos. A Palavra – expressão e criatividade. São Paulo: Ed. Moderna, 1997.

RICHTER, Marcos Gustavo. Ensino do Português e Interatividade. Santa Maria: Ed. UFSM, 2000.

SOUZA, Cássia Leslie Garcia de. Linguagem: criação e interação. São Paulo: Saraiva, 2002.




DOI: https://doi.org/10.5902/1516849228309

Apontamentos

  • Não há apontamentos.


Indexadores da revista L&C:

                                                                                          


Órgãos aos quais a revista L&C pertence:

 

                              

 

E-ISSN 2674-6921. Revista Qualis B3, área de Letras e Linguística, Classificações de Periódicos Quadriênio 2017-2020 (CAPES).