Dynamics of a health promotion group: perception professional and users

Authors

  • Xavéle Braatz Petermann Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS
  • Thaís Lopes Friedrich Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS
  • Silvana Basso Miolo Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS
  • Hedioneia Maria Foletto Pivetta Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236583434152

Keywords:

Health Primary Care, Group Processes, Health promotion

Abstract

This study aimed to describe the group dynamics. It is a descriptive research with qualitative developed in a Health Unit of a city in southern Brazil. Attended by 15 members and five professionals, with an intentional sample for convenience and saturation. Data were collected through and analyzed through the description of unison perception of users and professionals. The group follows a dynamic of dialogue and exercise coordinated by the physiotherapist in partnership with other professionals. The results portray the importance of group work in primary care to health promotion and comprehensive care.

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Author Biographies

Xavéle Braatz Petermann, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Graduada em Fisioterapia na Universidade Federal de Santa Maria, especialista em Saúde Pública com ênfase em Saúde da Família, especializanda em Gestão Pública Municipal (UFSM). Santa Maria, RS

Thaís Lopes Friedrich, Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS

Fisioterapeuta pela Universidade Federal de Santa Maria/RS

Silvana Basso Miolo, Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS

Fisioterapeuta na Prefeitura Municipal de Santa Maria/RS; Doutoranda em Distúrbios da Comunicação Humana/UFSM

Hedioneia Maria Foletto Pivetta, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Docente no Curso de Fisioterapia na Universidade Federal de Santa Maria/RS

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Published

2019-04-16

How to Cite

Petermann, X. B., Friedrich, T. L., Miolo, S. B., & Pivetta, H. M. F. (2019). Dynamics of a health promotion group: perception professional and users. Saúde (Santa Maria), 45(1). https://doi.org/10.5902/2236583434152

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