CONTRIBUTIONS OF TUTORIAL EDUCATION AND REORIENTATION TRAINING FOR NURSING: A HEALTHY SALAD!

Authors

  • Celeste dos Santos Pereira Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS
  • Adriana Roese Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, RS https://orcid.org/0000-0003-1349-9560
  • Alexandra da Rosa Martins Secretaria Municipal de Saúde de Pelotas, Pelotas, RS
  • Denise Bermudez Pereira Secretaria Municipal de Saúde de Pelotas, Pelotas, RS

DOI:

https://doi.org/10.5902/217976927431

Keywords:

Teaching care integration services, Human resources formation, Public health

Abstract

Objective: this article seeks to present the experience of Tutorial Education Program for Health at Work and its effects on the academic training of Nursing, housed in a curriculum focused on developing skills and competencies. Method: this is an experience report, constructed from the records of the experiences of governesses and tutors of the program. Results: the results show that the space of interaction and discussion that the team meeting is to bring academics are showing as an enriching experience in interdisciplinary and focused on the curricular education courses for health care. Final considerations: this experience has demonstrated the integration of knowledge and expertise, to encourage vocational training critical, reflective and integrated community that seeks teamwork and interdisciplinary.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Celeste dos Santos Pereira, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, RS

Doutoranda em Enfermagem pela Universidade Federal de Pelotas. Docente da área de Saúde Coletiva da Faculdade de Enfermagem da Universidade Federal de Pelotas.

Adriana Roese, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, RS

Doutora em Enfermagem pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Docente do curso de Saúde Coletiva da Escola de Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

Alexandra da Rosa Martins, Secretaria Municipal de Saúde de Pelotas, Pelotas, RS

Mestre em Enfermagem pela Universidade Federal de Pelotas. Enfermeira da Estratégia de Saúde da Família da Secretaria Municipal de Saúde de Pelotas.

Denise Bermudez Pereira, Secretaria Municipal de Saúde de Pelotas, Pelotas, RS

Mestre em Enfermagem pela Universidade Federal de Pelotas. Enfermeira da Estratégia de Saúde da Família da Secretaria Municipal de Saúde de Pelotas.

Published

2013-10-07

How to Cite

Pereira, C. dos S., Roese, A., Martins, A. da R., & Pereira, D. B. (2013). CONTRIBUTIONS OF TUTORIAL EDUCATION AND REORIENTATION TRAINING FOR NURSING: A HEALTHY SALAD!. Revista De Enfermagem Da UFSM, 3(2), 367–373. https://doi.org/10.5902/217976927431

Issue

Section

Relato de experiência

Most read articles by the same author(s)