Water and environmental education: didactic activity in water treatment plant

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236130829357

Palabras clave:

Water, Environmental education, Didactic activity

Resumen

The research “Water and Environmental Education: Didactic Activity in a Water Treatment Station” evaluated the didactic activity effect of visitation in a plant, by students of the fourth year elementary of the Imaculada  Conceição School - Dois Irmãos/RS, as auxiliary tool to learning in environmental education. It is a case study with quantitative research, quantifying the answers obtained in the questionnaire, in the diagnostic evaluation and in the post-test in percentages and qualitative when analyzing the answer types and the activity performed. The results indicated that didactic activities such as the one carried out in this research can contribute to the learning process, enhancing the understanding of concepts and contents related to water and also help in the sensitization and multiplication of the concepts learned.

 

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Biografía del autor/a

Luís Felipe Silveira, Universidade La Salle, Canoas, RS

Discente de Mestrado em Avaliação de Impactos Ambientais (Universidade LaSalle (2017-2018). Especialista em Educação Ambiental EAD na UFSM (2017). Possui graduação em Química Licenciatura e Bacharelado pelo Centro Universitário La Salle - Canoas (2013/14). Atualmente é técnico químico da Companhia Riograndense de Saneamento. Tem experiência na área de Química, Saneamento Ambiental e Ensino de Química.

Toshio Nijishima, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Possui graduação em Engenharia Agronômica pela Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (1983), mestrado em Engenharia Agrícola pela Universidade Federal de Santa Maria (1986) e doutorado em Recursos Hídricos e Saneamento Ambiental pelo Instituto de Pesquisas Hidráulicas da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2004). Atualmente é Professor Associado da Universidade Federal de Santa Maria. Leciona as disciplinas de hidráulica e recursos hídricos nos cursos de Agronomia e Engenharia Florestal. Atua, também em Educação Ambiental, na área de água e solo, na modalidade de curso presencial e de curso à distância. Exerce o cargo de Coordenador do Curso de Agronomia do Centro de Ciências Rurais da Universidade Federal de Santa Maria.

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Publicado

2018-10-05

Cómo citar

Silveira, L. F., & Nijishima, T. (2018). Water and environmental education: didactic activity in water treatment plant. Revista Monografias Ambientais, 16(1), 1–13. https://doi.org/10.5902/2236130829357

Número

Sección

PRÁTICAS EDUCATIVAS AMBIENTAIS