CONHECENDO AS FORMAS DE DESCARTES DO ÓLEO SATURADO DE COZINHA PARA VERIFICAR A EDUCAÇÃO AMBIENTAL NA ESCOLA
DOI:
https://doi.org/10.5902/223611707602Abstract
http://dx.doi.org/10.5902/223611707602
Among several products considered villains to nature, is a residue of high home and commercial use, which is used cooking oil also known as saturated oil, which when discarded so inappropriate to the environment, it can cause serious damage to nature , so this paper makes a brief analysis of data collected compared to literary studies about the real need for environmental Education in people's lives, to bring environmental awareness to the public, allowing a prior knowledge of the risks caused to nature and humanity, with inappropriate actions on the environment.
Downloads
References
ALBERECI, Rosana Maria; PONTES, Flávia Fernandes Ferraz de. Reciclagem de óleo comestível usado através da fabricação de sabão. Espírito Santo do Pinhal: Engenharia Ambiental - Centro Regional Universitário de Espírito Santo do Pinhal v.1, n.1, p.073-076, jan./dez., 2004.
BOFF, Leonardo. Saber cuidar: ética do humano – compaixão pela terra. 11ª ed. Petrópolis - RJ:Vozes, 2004.
CASCINO, F. Educação Ambiental: Princípios, História e Formação de Professores. São Paulo: Senac, 1999.
COMPANHIA DE SANEAMENTO BÁSICO DO ESTADO DE SÃO PAULO. SABESP. 2008. Programa de uso racional da água. Disponível em: <http://www.sabesp.com.br>. Acessado em 02/01/2013.
HUMBERTO 2007. Projeto transforma resíduos em oportunidades de negócios. Portal fator Brasil. Disponível em: <http://www.revistafator.com.br/ver_noticia. php?no t=11650>. Acesso em: 01 de Janeiro de 2013.
LEI DE DIRETRIZES E BASES DA EDUCAÇÃO. Disponível em: <http://portal.mec.gov.br/seed/arquivos/pdf/tvescola/leis/lein9394.pdf>. Acesso em: 01 de Janeiro de 2013.
LOUREIRO, C.F.B.; LAYRARGUES, P.P. Educação ambiental nos anos noventa. Mudou, mas nem tanto. Políticas Ambientais, ano 9, nº25, dez. 2000. Parâmetros Curriculares Nacionais – PCN’s (Meio Ambiente/Saúde), de 1997. Disponível em: <http://portal.mec.gov.br/seb/arquivos/pdf/livro091.pdf>. Acesso em: 01 de Janeiro de 2013.
MARCONI, M.A; LAKATOS, E.M. Técnicas de pesquisas. 5. ed. São Paulo:Atlas 2002.
PROJETO GORDURA ZERO. Disponível em:<http://www.cesan.com.br/page. php?26>. Acesso em: 01 de Janeiro de 2013.
PROJETO ÓLEO BOM. Disponível em:<http://www.pma.es.gov.br/noticia/832/>. Acessado em 02/01/2013.
SECRETARIA DE EDUCAÇÃO FUNDAMENTAL. Parâmetros curriculares nacionais: terceiro e quarto ciclos: apresentação dos temas transversais / Secretaria de Educação Fundamental. – Brasília: MEC/SEF, 2001 436 p.