A contribuição da percepção do Product Placement na atitude frente às marcas: um estudo na série House Of Cards da Netflix

Nicolas Marques Paiva, Aline Ribeiro Gomes, Yara Almeida Barreto, Hugo Acosta Reinaldo

Resumo


O objeto de estudo do presente trabalho busca identificar a eficiência do Product Placement (PP). Realizou-se uma pesquisa qualitativa de caráter exploratório junto a audiência da série House Of Cards, que percebeu a presença de marcas e não se mostrou incomodada com o uso desse tipo de publicidade.

Palavras-chave: Eficiência; Marcas; Product Placement.

La contribución de la percepción del Product Placement en la actitud hacia las marcas: un estudio de la serie de la Netflix, House Of Cards

 Resumen: El objeto de este estudio buscó determinar la eficacia del Product Placement (PP). Por lo tanto, una investigación cualitativa y exploratoria se aplicó con la audiencia de la serie House Of Cards, que se dio cuenta de la presencia de algunas marcas, y no se muestra para ser molestado por el uso de este tipo de publicidad.

Palabras clave: Eficiencia; Marcas; Product Placement.

The contribution of the perception of Product Placement in the attitude towards brands: a study in the Netflix’s series House Of Cards

Abstract: The object of this study sought to identify the efficiency regarding Product Placement (PP). Therefore, a qualitative and exploratory research was applied with the House Of Cards series' audience, which noticed the presence of some brands, and did not shown to be bothered about the using of this type of advertising.

Keywords: Efficiency; Brands; Product Placement.





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DOI: http://dx.doi.org/10.5902/2316882X22916



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