Imagens semoventes: fotografia e multimídia no Webjornalismo
DOI:
https://doi.org/10.5902/2175497790420Keywords:
Webjournalism, Multimedia, HypermediaAbstract
The webjournalism uses almost ever traditional press forms. This article starts with the hypothesis that hypermedia is subtilized by national and foreign webdiaries. There is one exception, the Clarín of Argentina. The text describes especially its multimedia product: «Borges en Clarín», in wich the image is produced in a complex mode. The image opens many possibilities of navigation that includes textes, images, performance, sounds.
Downloads
References
ALZAMORA, Geane. A semiose da informação webjornalística. In: BRASIL, André(org.). Cultura em fluxo: novas mediações em rede. Belo Horizonte: Editora PUC Minas, 2004 p.100-125.
CATALÁ, Josep M. La imagen compleja: la fenomenologia de la imágenes en la era de la cultura visual. Ballaterra: Universitat Autònoma de Barcelona; Servei de Publicacions, 2005.
SCOLARI, Carlos S. Diários on-line: el tiempo del hiperlector. In: BRASIL, André(org.). Cultura em fluxo: novas mediações em rede. Belo Horizonte: Editora PUC Minas, 2004 p.100-125.
MORIN, Edgar. Da necessidade de um pensamento complexo. In: MARTINS, Francisco Menezes;
SILVA, Juremir Machado da. Para navegar no século XXI tecnologias do imaginário e cibercultura.
Porto Alegre: Edipucrs, 2003 p.13-36ROUILLÉ, André. La photographie: entre document et art contemporain. Paris: Gallimard, 2005
VAZ, Sérgio Corrêa. Painel do webjornalismo no Brasil: uma análise de 737 sites. São Paulo: ECA, 2006. Dissertação de mestrado defendida na Escola de Comunicações e Artes sob orientação da Profa Dra Dulcília S. Buitoni.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Animus.Inter-American Journal of Media Communication

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors of texts approved by the referees of Animus - Inter-American Journal of Media Communication automatically concede, and without any charge, the right to the first publication of the submitted material.


