In search of the (no) place of communication in organizations

Authors

  • Lidiane Ramirez de Amorim Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.5902/217549773853

Keywords:

Organizational communication. Place. Non-place. Between-place. Organizations.

Abstract

Numerous researches have demonstrated how the understanding of organizational communication as a complex and systemic process, has surpassed the instrumental and linear vision that preponderated until the mid-1980s. However, does this contemporary comprehention find its place in the day-to-day of organizations?
From the dimensions of place / non-place / between-place (AUGÉ, 2012; BAHBBA, 1998; CASTROGIOVANNI, 2007), we seek, with the present article, identify the possibilities of (non) localization of communication in the organizational universe.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lidiane Ramirez de Amorim, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Doutora em Comunicação pela Pontifícia Universidade Católica do RS (PUCRS), com estágio doutoral na Universidad Complutense de Madrid (UCM-Espanha). É Mestre em Comunicação pela mesma universidade, com formação em Comunicação Institucional pela Universidade Austral (Arg) e graduação em Comunicação Social, habilitação Jornalismo, pela Universidade Federal de Santa Maria (2006). Teve sua tese de doutorado reconhecida nacionalmente ao ser vencedora do Prêmio de Teses e Dissertações da Associação Brasileira de Pesquisadores em Comunicação Organizacional e Relações Públicas (Abrapcorp). Atua profissionalmente como Assessora de Comunicação e Marketing da PUCRS. 

Published

2017-07-07

How to Cite

Amorim, L. R. de. (2017). In search of the (no) place of communication in organizations. Animus.Inter-American Journal of Media Communication, 16(31). https://doi.org/10.5902/217549773853

Issue

Section

Free Articles